Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49453
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту в маркетингу освітніх послуг ВНЗ |
Other Titles |
Использование индикаторов кросс-количественной эластичности связанного спроса в маркетинге образовательных услуг вузов The use of indicators of cross-quantity elasticity of connected demand in education service in the Institutions of Higher Education |
Authors |
Амбражей, О.А.
Лебедєва, В.К. Тарасевич, В.М. |
ORCID | |
Keywords |
ринок освітніх послуг ринок праці пов’язаний попит індикатори крос-кількісної еластичності попиту маркетингова стратегія ВНЗ рынок образовательных услуг рынок труда связанный спрос индикаторы кросс-количественной эластичности спроса маркетинговая стратегия высших учебных заведений education service market labour market connected demand coefficients of cross-quantitative elasticity marketing strategy of higher educational institutions |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49453 |
Publisher | Cумський державний університет |
License | |
Citation | Амбражей, О.А. Використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту в маркетингу освітніх послуг ВНЗ [Текст] / О.А. Амбражей, В.К. Лебедєва, В.М. Тарасевич // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 113-120. |
Abstract |
Розглядається проблема удосконалення маркетингового інструментарію дослідження ринку освітніх послуг вищих навчальних закладів у контексті його зв’язку з ринком праці. Пропонується використання індикаторів крос-кількісної еластичності пов’язаного попиту щодо розроблення маркетингової стратегії вищих навчальних закладів. Аналізуються результати застосування цих індикаторів до оцінювання основних сегментів ринку освітніх послуг ВНЗ. Рассматривается проблема усовершенствования маркетингового инструментария исследования рынка образовательных услуг высших учебных заведений в контексте его связи с рынком труда. Предлагается использование индикаторов кросс-количественной эластичности связанного спроса в разработке маркетинговой стратегии высших учебных заведений. Анализируются результаты применения данных индикаторов к оценке главных сегментов рынка образовательных услуг высших учебных заведений. The aim of the article is to develop the estimation and connected demand analysis at labour and education markets of the university according to their main segments, to develop marketing strategy of Higher Education Establishments. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
1
France
1
Germany
25142
Ireland
3623
Lithuania
1
Netherlands
241
Singapore
1534223
Ukraine
186159
United Kingdom
93319
United States
1039575
Unknown Country
186158
Downloads
Germany
3
Indonesia
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Ukraine
186160
United Kingdom
1
United States
1534225
Unknown Country
4
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ambrazhei.pdf | 676.82 kB | Adobe PDF | 1720396 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.