Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague |
Other Titles |
Инновации в маркетинге туризма: пример операции “Антропоид” в Праге Інновації в маркетингу туризму: приклад операції “Антропоїд” у Празі |
Authors |
Strielkowski, W.
|
ORCID | |
Keywords |
innovations marketing tourism cultural heritage Operation Anthropoid Prague інновації маркетинг туризм культурна спадщина операція “Антропоїд” Прага инновации маркетинг туризм культурное наследие операция “Антропоид” Прага |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49455 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Strielkowski, W. Innovations in tourism marketing: Operation Anthropoid in Prague [Текст] / W. Strielkowski // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 106-112. |
Abstract |
Nowadays, when a plethora of innovations found its way into the field of tourism marketing, the impact of the new technologies is likely to change the way international tourism will develop in the forthcoming decades. A very cheap but effective way how to innovate the traditional tourism marketing approach in cultural tourism destinations might be through game-like appsmartphone and tablet apps based in a cultural destination that would involve local stories, myths and legends and blend them with popular culture, represented by literary works and films. This paper explores the potential of the geolocation game app based on the events of “Operation Anthropoid” that took place in Prague in 1942. Our results demonstrate that geolocation games constitute very successful examples of innovations in tourism marketing that profit from novel technologies. У наш час, коли різні інновації успішно проникають в область маркетингу туризму, вплив нових технологій докорінно змінює шлях, по якому міжнародний туризм буде розвиватися в найближчі десятиліття. Так, наприклад, досить дешевим, але ефективним способом посилення інноваційності традиційного маркетингового підходу до туризму в культурних туристичних напрямках є гра-додаток для смартфонів і планшетів, що базується на місцевих історіях, міфах і легендах. У цій статті розглядається потенціал мобільного додатку геолокаційної гри, заснованої на подіях операції “Антропоїд”, що відбувалися в Празі в 1942 році. Наші результати показують, що геолокаційні ігри являють собою дуже вдалі приклади інновацій у маркетингу туризму. В наше время, когда различные инновации успешно проникают в область маркетинга туризма, влияние новых технологий в корне изменяет путь, по которому международный туризм будет развиваться в ближайшие десятилетия. Так, к примеру, весьма дешевым, но эффективным способом повышения инновационности традиционного маркетингового подхода к туризму в культурных туристических направлениях является игра-приложение для смартфонов и планшетов, основанная на местных историях, мифах и легенда. В данной статье рассматривается потенциал мобильного приложения геолокационной игры, основанной на событиях операции “Антропоид”, которые проходили в Праге в 1942 году. Наши результаты показывают, что геолокационные игры представляют собой очень удачные примеры инноваций в маркетинге туризма. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Australia
1
Canada
1
China
1
Czechia
4051746
France
2
Germany
380298481
Hungary
1
India
1
Ireland
59690
Israel
236778736
Italy
1
Lithuania
905851
Netherlands
29910602
Poland
119377
Romania
452926
Singapore
1
Slovakia
1
Sweden
1
Ukraine
1603228920
United Kingdom
805666207
United States
1500077783
Unknown Country
1869818196
Vietnam
6242
Downloads
China
1
Czechia
1
Germany
380298482
Israel
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Russia
3
Sri Lanka
1
Ukraine
401414611
United Kingdom
390856546
United States
1869818197
Unknown Country
3
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Strielkowski.pdf | 484.75 kB | Adobe PDF | -1252579447 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.