Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity |
Other Titles |
Исследование основных тенденций первичного рынка жилья в Украине и особенности маркетинговой деятельности продавцов на нем Дослідження основних тенденцій первинного ринку житла в Україні та особливості маркетингової діяльності продавців на ньому |
Authors |
Seliuchenko, N.Y
Kosar, N.S. |
ORCID | |
Keywords |
real estate market primary real estate market secondary real estate market supply trends in primary real estate market differentiated marketing marketing of values affiliate marketing ринок житлової нерухомості первинний ринок житла вторинний ринок житла тенденції пропозиції первинного ринку житла диференційований маркетинг маркетинг цінності партнерський маркетинг рынок жилой недвижимости первичный рынок жилья вторичный рынок жилья тенденции предложения первичного рынка жилья дифференцированный маркетинг маркетинг ценности партнерский маркетинг |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49509 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Seliuchenko, N.Y. Investigation of the main trends of the primary real estate market in Ukraine and peculiarities of the seller marketing activity [Текст] / N.Y. Seliuchenko, N.S. Kosar // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 143-158. - Available: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_143_158.pdf |
Abstract |
In this paper the supply in primary real estate market in Ukraine during 2000-2005 is investigated. The comparison of its trends in certain periods is made, and the factors influencing these trends are identified. The feasibility of using of the differentiated marketing concept by construction companies is determined, and the peculiarities of individual components of their marketing activity during the formation of offers for consumers depending on their income are described. Досліджено пропозицію на первинному ринку житла в Україні протягом 2000-2015 р., проведено порівняння її трендів в окремі періоди та визначено чинники впливу на них. Встановлено доцільність використання забудовниками концепції диференційованого маркетингу та виокремлено особливості окремих складових їх маркетингової діяльності при формуванні пропозицій для споживачів залежно від рівня їх доходів. Исследовано предложение на первичном рынке жилья в Украине в 2000-2015 г., проведено сравнение его трендов в отдельные периоды и определены факторы влияния на них. Установлена целесообразность использования застройщиками концепции дифференцированного маркетинга и выделены особенности отдельных составляющих их маркетинговой деятельности при формировании предложений для потребителей в зависимости от уровня их доходов. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Botswana
1
Canada
1
China
4
France
1
Germany
377498384
Indonesia
2
Ireland
1013013
Italy
2
Japan
1
Kenya
1
Lithuania
1
Malaysia
8336923
Nigeria
3
Romania
1
Russia
86
South Africa
1
Ukraine
24996307
United Kingdom
8336918
United States
822716805
Unknown Country
24996306
Uzbekistan
1
Vietnam
40463
Downloads
Botswana
1
Bulgaria
1
China
2780379
Germany
377498383
India
1
Indonesia
3
Kenya
1
Lithuania
1
Russia
8336922
Ukraine
95496719
United Kingdom
1
United States
822716806
Unknown Country
26
Uzbekistan
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Seliuchenko.pdf | 604.47 kB | Adobe PDF | 1306829246 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.