Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49510
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Market segmentation and eliciting tourists’ motives for visiting the Czech Republic |
Other Titles |
Сегментация и выявление мотивов туристов для посещения Чешской Республики Сегментація та виявлення мотивів туристів для відвідування Чеської Республіки |
Authors |
Valentova, J.
Abrham, J. |
ORCID | |
Keywords |
motivation marketing segmentation promotional mix tourism Czech Republic мотивація маркетинг сегментація комплес маркетингового просування туризм Чехія мотивация маркетинг сегментация комплес маркетингового продвижения туризм Чехия |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49510 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Valentova, J. Market segmentation and eliciting tourists’ motives for visiting the Czech Republic [Текст] / J. Valentova, J. Abrham // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 159-168. - Available: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_159_168_0.pdf |
Abstract |
Our paper describes a research project focused on motivations to travel by potential and existing foreign visitors that was conducted in order to envisage the creation of a positive image and select the appropriate distribution and marketing promotional mix for the various segments of the Czech tourism market. The paper builds on research that has been already completed and yielded interestig results and further extends the researched themes and selected segments. The paper reports our current findings in the field of motivation of potential visitors in the Czech Republic. We show that segmentation of motives for travelling can be further used in academic research and in the activities of national tourism organizations. Moreover, it is applicable in decision-making process that involves the mix and the offer of tourism destination products. У статті розглянуто результати дослідження, у ході якого було визначено основні мотиви, що можуть підштовховувати фактичних та потенційних зарубіжних туристів до подорожі. Це дослідження було проведено з метою формування позитивного іміджу та вибору відповідного комплесу маркетингового просування для різних сегментів чеського ринку туризму. У праці наведені отримані результати, що стосуються мотивації потенційних відвідувачів Чеської Республіки. Встановлено, що запропонована сегментація мотивів для подорожей може бути використана в подальшому в наукових дослідженнях і в діяльності національних туристичних організацій. Крім того, сегментація мотивів може бути застосована в процесі прийняття рішень щодо комплесу маркетингового просування та формування пропозиції туристичного продукту. В статье рассмотрены результаты исследования, в ходе которого были определены основные мотивы, которые могут подталкивать фактических и потенциальных зарубежных туристов к путешествию. Это исследование было проведено с целью формирования положительного имиджа и выбора соответствующего комплеса маркетингового продвижения для различных сегментов чешского рынка туризма. В работе приведены полученные результаты, касающиеся мотивации потенциальных посетителей Чешской Республики. Установлено, что предложенная сегментация мотивов для путешествий может быть использована в дальнейшем в научных исследованиях и в деятельности национальных туристических организаций. Кроме того, сегментация мотивов может быть применена в процессе принятия решений относительно комплекса маркетингового продвижения и формирования предложения туристического продукта. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views
Canada
1
China
10526595
Czechia
3
Finland
1
Germany
86311589
Hungary
1
Iran
1
Ireland
47080
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Mexico
1
Netherlands
729
South Korea
1
Sweden
1
Ukraine
983898
United Kingdom
492678
United States
86311591
Unknown Country
983897
Vietnam
2918
Downloads
Bulgaria
13872
China
21053189
Czechia
8390
Egypt
1
Finland
1
Germany
3
Hungary
1
India
1
Lithuania
1
Russia
1
South Korea
1
Turkey
1
Ukraine
983899
United Kingdom
1
United States
86311592
Unknown Country
363
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Valentova.pdf | 546.65 kB | Adobe PDF | 108371318 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.