Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development |
Other Titles |
Применение лин концепции в качестве предпосылки для развития туристического бизнеса |
Authors |
Madgerova, R.H.
Kyurova, V.V. Atanasova, A.V. |
ORCID | |
Keywords |
лін концепція лин концепция lean concept туристичний бізнес туристический бизнес tourist business передумова предпосылка prerequisite розвиток развитие development вартість стоимость value |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Madgerova, R.H. Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development [Текст] / R.H. Madgerova, V.V. Kyurova, A.V. Atanasova // Управління економічними процесами. – 2016. – № 4 (13). - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_4/epm2016_4_7.pdf |
Abstract |
Ключевым вопросом в условиях глобализации рыночного спроса является поиск нового
подхода для обеспечения устойчивого присутствия на рынке туристическим предприятиям. Это
означает повышение конкурентоспособности и принятие управленческих решений в этом
направлении. Одним из способов решения этой проблемы заключается в применении лин
концепции, согласно которой предпринимательские усилия направляются к стоимости с точки
зрения затрат и с точки зрения способности продукта удовлетворять потребностей клиентов.
Цель статьи состоит в том, чтобы выявить возможности для конкурентного развития
туристического бизнеса путем применения лин подхода. Исследование основано на
конкретных статистических данных и результатов опроса руководителей и владельцев
предприятии в секторе туризма. Применялись следующие методы исследования: анализ и
синтез, опрос по анкете и статистические методы. A key issue in the globalized market is the demand of a new approach, providing the tourism businesses a sustained market presence. This means increasing competitiveness and making management decisions in this direction. One of the methods to solve this problem is to apply the Lean concept whereby the entrepreneurial efforts are focused on value - in terms of costs and in terms of the ability of the product to satisfy customer needs. The aim of the article is to bring opportunities for competitive development of tourism by applying the Lean approach. The study is based on concrete statistical data and results of a survey of managers and business owners in the sector of tourism. The following research methods are applied: analysis and synthesis, a poll survey and statistical methods. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views

1

1

1

-1555248905

2

-614076965

1

1

1

-777624427

1208243762

64196574

1

154759

3

1

1531046440

-614076971

1

15560

1

1

-614076962

1

264496

-614076969

1

1

29503349

-1409191058

-512078541

-336347098

-649981575

-336347099
Downloads

1

-1555248906

-614076964

-614076959

1

1

572601486

3

64196571

-614076970

1

1

1

1

1

2

1

1

1

-614076968

1

186596

-140476095

-1764598933

-614076963

-649981576

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Madherova_turystychnyi_biznes.pdf | 705.5 kB | Adobe PDF | 2046228929 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.