Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development
Other Titles Применение лин концепции в качестве предпосылки для развития туристического бизнеса
Authors Madgerova, R.H.
Kyurova, V.V.
Atanasova, A.V.
ORCID
Keywords лін концепція
лин концепция
lean concept
туристичний бізнес
туристический бизнес
tourist business
передумова
предпосылка
prerequisite
розвиток
развитие
development
вартість
стоимость
value
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49862
Publisher Sumy State University
License
Citation Madgerova, R.H. Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development [Текст] / R.H. Madgerova, V.V. Kyurova, A.V. Atanasova // Управління економічними процесами. – 2016. – № 4 (13). - Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2016_4/epm2016_4_7.pdf
Abstract Ключевым вопросом в условиях глобализации рыночного спроса является поиск нового подхода для обеспечения устойчивого присутствия на рынке туристическим предприятиям. Это означает повышение конкурентоспособности и принятие управленческих решений в этом направлении. Одним из способов решения этой проблемы заключается в применении лин концепции, согласно которой предпринимательские усилия направляются к стоимости с точки зрения затрат и с точки зрения способности продукта удовлетворять потребностей клиентов. Цель статьи состоит в том, чтобы выявить возможности для конкурентного развития туристического бизнеса путем применения лин подхода. Исследование основано на конкретных статистических данных и результатов опроса руководителей и владельцев предприятии в секторе туризма. Применялись следующие методы исследования: анализ и синтез, опрос по анкете и статистические методы.
A key issue in the globalized market is the demand of a new approach, providing the tourism businesses a sustained market presence. This means increasing competitiveness and making management decisions in this direction. One of the methods to solve this problem is to apply the Lean concept whereby the entrepreneurial efforts are focused on value - in terms of costs and in terms of the ability of the product to satisfy customer needs. The aim of the article is to bring opportunities for competitive development of tourism by applying the Lean approach. The study is based on concrete statistical data and results of a survey of managers and business owners in the sector of tourism. The following research methods are applied: analysis and synthesis, a poll survey and statistical methods.
Appears in Collections: Economic Processes Management (Управління економічними процесами)

Views

Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Bulgaria Bulgaria
-1555248905
Canada Canada
2
China China
-614076965
Colombia Colombia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Ethiopia Ethiopia
1
France France
-777624427
Germany Germany
1208243762
Greece Greece
64196574
Hungary Hungary
1
India India
154759
Indonesia Indonesia
3
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1531046440
Italy Italy
-614076971
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
15560
Philippines Philippines
1
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
-614076962
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
264496
Spain Spain
-614076969
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
29503349
Ukraine Ukraine
-1409191058
United Kingdom United Kingdom
-512078541
United States United States
-336347098
Unknown Country Unknown Country
-649981576
Vietnam Vietnam
-336347099

Downloads

Botswana Botswana
1
Bulgaria Bulgaria
-1555248906
China China
-614076964
Germany Germany
-614076959
Greece Greece
1
India India
1
Indonesia Indonesia
572601486
Iraq Iraq
3
Ireland Ireland
64196571
Italy Italy
-614076970
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1
Oman Oman
1
Russia Russia
2
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
Spain Spain
-614076968
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
186596
Ukraine Ukraine
-140476095
United Kingdom United Kingdom
-1764598933
United States United States
-614076963
Unknown Country Unknown Country
-649981576
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Madherova_turystychnyi_biznes.pdf 705.5 kB Adobe PDF 2046228929

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.