Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49942
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Проблеми співвідношення понять «недобросовісна конкуренція» та «недобросовісна реклама» |
Other Titles |
The problems of correlation of notions "unfair competition" and "unfair advertising" Проблемы соотношения понятий «недобросовестная конференция» и «недобросовестная реклама» |
Authors |
Дибченко, Я.П.
|
ORCID | |
Keywords |
недобросовісна конкуренція недобросовестная конкуренция unfair competition недобросовісна реклама недобросовестная реклама unfair advertising господарські правовідносини хозяйственные правоотношения economic relations суб’єкт господарювання субъект хозяйствования economic entity |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49942 |
Publisher | Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса |
License | |
Citation | Дибченко Я.П. Проблеми співвідношення понять «недобросовісна конкуренція» та «недобросовісна реклама» / Я.П. Дибченко // Сучасні проблеми законодавства, практики його застосування та юридичної науки. Випуск ХХІ: матеріали регіональної науково-практичної інтернет-конференції, 5 грудня 2016 р. – Вінниця: ДонНУ імені Василя Стуса, 2017. – С. 58-59. |
Abstract |
Недобросовісна конкуренція та недобросовісна реклама є поширеними явищами у господарських правовідносинах. У господарській сфері ці поняття співвідносяться як ціле і частина. Тобто, недобросовісна конкуренція є механізмом, який порушує загальні засади конкуренції. У свою чергу, недобросовісна реклама є одним із засобів цього механізму, який використовують суб’єкти господарювання для отримання більшого доходу. На нашу думку, саме чітке розмежування цих понять дасть змогу вирішувати суперечливі питання щодо визначення, яке правопорушення мало місце: недобросовісна реклама чи недобросовісна конкуренція. Недобросовестная конкуренция и недобросовестная реклама являются распространенными явлениями в хозяйственных правоотношениях. В хозяйственной сфере эти понятия соотносятся как целое и частное. То есть, недобросовестная конкуренция является механизмом, который нарушает общие принципы конкуренции. В свою очередь, недобросовестная реклама является одним из средств этого механизма, который используют субъекты хозяйствования для получения большего дохода. По нашему мнению, именно четкое разграничение этих понятий позволит решать спорные вопросы для определения, какое правонарушение имело место: недобросовестная реклама или недобросовестная конкуренция. Unfair competition and unfair advertising is a common phenomenon in economic relations. In the economic sphere these concepts are related as whole and part. That is unfair competition is a mechanism that violates the principles of competition. In turn, unfair advertising is a means of this mechanism, which is used entities for more income. In our opinion, it is clear delineation of these concepts will help resolve controversial issues to determine that an offense has occurred, unfair advertising or unfair competition. |
Appears in Collections: |
Наукові роботи студентів, магістрів, аспірантів (ННІП) |
Views
Canada
379239
China
1
France
289
Germany
6788295
Ireland
1760752
Italy
3
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
16929
Poland
5663
Russia
3
Singapore
160219182
Sweden
1
Ukraine
53763078
United Kingdom
26898466
United States
320438363
Unknown Country
53763077
Vietnam
1
Downloads
Belarus
1
Canada
1
China
2
Czechia
1
France
6788299
Germany
1
Lithuania
1
Netherlands
160219180
Norway
1
Poland
6788296
Romania
2
Russia
571
Ukraine
624033345
United Kingdom
320438364
United States
624033345
Unknown Country
288
Venezuela
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dybchenko.PDF | 199.22 kB | Adobe PDF | 1742301699 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.