Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50168
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Організація бухгалтерського обліку витрат на якість обслуговування |
Other Titles |
Accounting organization costs for service quality |
Authors |
Hrytsenko, Olena Ivanivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0178-1139 |
Keywords |
витрати класифікація витрат конкурентоспроможність costs classification of costs competitiveness |
Type | Book chapter |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50168 |
Publisher | Герда |
License | |
Citation | Гриценко, О. І. Організація бухгалтерського обліку витрат на якість обслуговування [Текст] / О. І. Гриценко // Сучасний бухгалтерський облік, аналіз і аудит: галузевий аспект: колективна монографія. У 2-х т. Т.1. / За ред. П. Й. Атамас. - Дніпропетровськ: Герда, 2013. - С.222-237. |
Abstract |
Розглянуто наукові основи класифікації витрат. Проведено аналіз методологічних прийомів щодо удосконалення організації бухгалтерського обліку витрат від операційної діяльності через визначення витрат на якість обслуговування; науково-методологічні основи планування витрат на якість обслуговування через планування культури економічної організації та підвищення ефективності використанні матеріальних ресурсів. Визначено основні фактори, що впливають на суму та рівень витрат на якість обслуговування. Розглянуті питання ефективного управління доходом та прибутком, визначені перспективи розвитку внутрішньої торгівлі України в значній мірі визначаються необхідністю реалізації домовлень, прийнятих странами-членами ЄС, доведений взаємозв’язок між доходом та якістю обслуговування, що обумовлює необхідність внесення відповідних змін до класифікації доходів в національному та міжнародному законодавстві та потребує подальших досліджень за цим напрямом. Describes the scientific and methodological basis of planning the cost of service quality through planning the economic organization culture and increasing the efficiency of material resources usage. There were determined the main factors, which affect the sum and level of spending on quality of service. Describes the scientific and methodological basis effective management of income and profit helps businesses maximize their size as much as possible. Believe that the amount of income and opportunities of Ukraine's European integration is directly dependent on service improvement. In this regard, by managing revenues and profit enterprise can successfully identify economic strategy, form a long-term goal and objectives for the development of the enterprise. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
Canada
1
Germany
93725
Greece
1
Ireland
46863
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1049
Sweden
1
Ukraine
791819
United Kingdom
398006
United States
4240323
Unknown Country
18
Downloads
China
3
France
398018
Germany
36
Lithuania
1
Romania
1
Russia
10
Ukraine
2908880
United Kingdom
1
United States
4240322
Unknown Country
124
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hrytsenko_Accounting_organization.pdf | 6.47 MB | Adobe PDF | 7547396 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.