Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title A Foreign Language Acquisition
Other Titles Оволодіння іноземною мовою
Authors Reshetniak, Maryna Valeriivna
Решетняк, Марина Валеріївна
Решетняк, Марина Валерьевна
ORCID
Keywords language education
вивчення комунікативний метод
Комініус
метод граматичного перекладу
комунікативний метод
аудіально-лінгвістичний метод
прямий метод
послідовний (серійний) метод
Comenius
grammar translation method
direct method
audio-lingual method
communicative language teaching
series method
language lab
thlearning through listening methodology
Type Conference Papers
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Publisher Publishing house Education and Science
License
Citation Reshetniak М. A foreign language acquisition: Veda a vznik 2010 [Text] // Materialy V mezinarodni vedecko-prakticka konference «Veda a vznik – 2009/2010» (27 prosincu 2009 – 05 ledna 2010). – Dil. 17: Filologické vědy. – Praha, Publishing house Education and Science s.r.o., 2010. – S. 13-18.
Abstract The article discloses historically based approaches of a foreign language education and throws light on the new study, which may revolutionize language learning. The main methods of teaching foreign languages, which are highlighted in the article, are: the grammar translation method, the direct method, the audio-lingual method, the communicative language teaching method and the series method. And a modern research of a PhD from New Zealand is described below.
Стаття розкриває історично сформовані підходи до вивчення іноземних мов, а також надає додаткову інформацію щодо нового дослідження, яке може внести революційні зміни до вивчення будь-якої мови. Основні методи навчання іноземним мовам, що будуть проаналізовані в даній статті, наступні: метод граматичного перекладу, аудіально-лінгвістичний метод, комунікативний метод, прямий метод та послідовний (серійний) метод. І сучасне дослідження доктора філософії з Нової Зеландії оглянуто нижче.
Статья раскрывает исторически сформировавшиеся подходы к изучению иностранных языков, а также предоставляет дополнительную информацию про новое исследование, которое может революционно перевернуть изучение языков. Основные методы преподавания иностранных языков, которые будут проанализированы в данной статье, следующие: метод грамматического перевода, аудиально-лингвистический метод, коммуникативный метод, прямой метод и последовательный (серийный) метод. И современное исследование доктора философии из Новой Зеландии рассмотрено ниже.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
-1315184438
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Egypt Egypt
969909690
France France
1
Germany Germany
77553696
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
217744
Italy Italy
255960508
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
29949
Nigeria Nigeria
31113
Norway Norway
1
Portugal Portugal
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
160975
Sweden Sweden
576496
Ukraine Ukraine
-837473237
United Kingdom United Kingdom
2060532668
United States United States
1590902534
Unknown Country Unknown Country
202022206
Vietnam Vietnam
4129070

Downloads

Albania Albania
1
Australia Australia
53932335
Austria Austria
2
China China
-1315184436
Cuba Cuba
7498
Egypt Egypt
1
France France
3
Germany Germany
220150
India India
53932336
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
132419
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
1
Spain Spain
2060532670
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
-837473235
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
2060532664
United States United States
1590902537
Unknown Country Unknown Country
202022222
Vietnam Vietnam
1568525

Files

File Size Format Downloads
Reshetniak_Comenius.pdf 470.55 kB Adobe PDF -423841596

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.