Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A Foreign Language Acquisition |
Other Titles |
Оволодіння іноземною мовою |
Authors |
Reshetniak, Maryna Valeriivna
Решетняк, Марина Валеріївна Решетняк, Марина Валерьевна |
ORCID | |
Keywords |
language education вивчення комунікативний метод Комініус метод граматичного перекладу комунікативний метод аудіально-лінгвістичний метод прямий метод послідовний (серійний) метод Comenius grammar translation method direct method audio-lingual method communicative language teaching series method language lab thlearning through listening methodology |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2010 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/50985 |
Publisher | Publishing house Education and Science |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Reshetniak М. A foreign language acquisition: Veda a vznik 2010 [Text] // Materialy V mezinarodni vedecko-prakticka konference «Veda a vznik – 2009/2010» (27 prosincu 2009 – 05 ledna 2010). – Dil. 17: Filologické vědy. – Praha, Publishing house Education and Science s.r.o., 2010. – S. 13-18. |
Abstract |
The article discloses historically based approaches of a foreign language education and throws light on the new study, which may revolutionize language learning. The main methods of teaching foreign languages, which are highlighted in the article, are: the grammar translation method, the direct method, the audio-lingual method, the communicative language teaching method and the series method. And a modern research of a PhD from New Zealand is described below. Стаття розкриває історично сформовані підходи до вивчення іноземних мов, а також надає додаткову інформацію щодо нового дослідження, яке може внести революційні зміни до вивчення будь-якої мови. Основні методи навчання іноземним мовам, що будуть проаналізовані в даній статті, наступні: метод граматичного перекладу, аудіально-лінгвістичний метод, комунікативний метод, прямий метод та послідовний (серійний) метод. І сучасне дослідження доктора філософії з Нової Зеландії оглянуто нижче. Статья раскрывает исторически сформировавшиеся подходы к изучению иностранных языков, а также предоставляет дополнительную информацию про новое исследование, которое может революционно перевернуть изучение языков. Основные методы преподавания иностранных языков, которые будут проанализированы в данной статье, следующие: метод грамматического перевода, аудиально-лингвистический метод, коммуникативный метод, прямой метод и последовательный (серийный) метод. И современное исследование доктора философии из Новой Зеландии рассмотрено ниже. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

1

1

-1315184438

1

1

969909690

1

77553696

1

1

217744

255960508

1

1

29949

31113

1

1

1

1

160975

576496

-837473237

2060532668

1590902534

1521748478

4129070
Downloads

1

53932335

2

-1315184436

7498

1

3

220150

53932336

1

132419

1

1

1

1

1

2060532670

1

-837473235

1

2060532664

1590902537

202022222

1568525
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Reshetniak_Comenius.pdf | 470.55 kB | Adobe PDF | -423841596 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.