Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51020
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Holding the policy of standardization in international marketing strategy by Ukrainian size-medium businesses |
Other Titles |
Проведение политики стандартизации в международной маркетинговой стратегии для украинского среднего бизнеса Проведення політики стандартизації в міжнародній маркетингової стратегії для українського середнього бізнесу |
Authors |
Dubovyk, S.
Bondarenko, Alla Fedorivna Lopatkina, I. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8439-1787 |
Keywords |
marketing strategy standardization adaptation SMBs B2B manufacturer маркетингова стратегія стандартизація адаптація МСБ (малий і середній бізнес) B2B виробник стандартизация адаптация МСБ (малый и средний бизнес) B2B производитель маркетинговая стратегия |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51020 |
Publisher | |
License | |
Citation | Dubovyk, S. Holding the policy of standardization in international marketing strategy by Ukrainian size-medium businesses [Text] / S. Dubovyk, A. Bondarenko, I. Lopatkina // Key instruments of human co-existence organization: economics and law : materials digest of the XIIth International Scientific and Practical Conference (Kiev, London, October 27 – November 1, 2011). Management and economical sciences. – K., 2011. - P. 99-102. |
Abstract |
The issue of standardization of international marketing strategy acquires special importance for domestic producers in connection with the globalization of markets. In this regard, management may build a work of marketing departments in the direction of maximizing the effectiveness of foreign economic operations. The major purpose of this article is to investigate the ability of Ukrainian companies to carry out the policy of “global marketing”. This paper presents a study of several empirical models for identification of the firm’s position towards the standardization of the marketing complex. Some of the aspects of the frameworks were examined by the author and proposals for their improvement were advanced in the research. In order to illustrate the models, the study of Ukrainian compressor equipment manufacturer is briefly discussed. The author then suggests the optimal structure of the investigated company’s presence in international markets. Питання про стандартизацію міжнародної маркетингової стратегії набуває особливої значимості для вітчизняних виробників внаслідок глобалізації ринків. У зв'язку з цим, керівництво може побудувати роботу відділів маркетингу у напрямку максимальної ефективності зовнішньоекономічної діяльності. Основною метою даної статті є дослідження можливості українських компаній здійснювати політику «глобального маркетингу». Ця стаття являє собою дослідження декількох емпіричних моделей для визначення позиції компанії зі стандартизації комплексу маркетингу. Автором були розглянуті деякі аспекти підходу та висловлені пропозиції щодо їх удосконалення. Для ілюстрації моделі коротко характиризується діяльність українського виробника компресорного обладнання. Після цього автор пропонує оптимальну структуру присутності досліджуваної компанії на міжнародних ринках. Вопрос о стандартизации международной маркетинговой стратегии приобретает особую значимость для отечественных производителей вследствие глобализации рынков. В связи с этим, руководство может построить работу отделов маркетинга в направлении максимальной эффективности внешнеэкономической деятельности. Основной целью данной статьи является исследование возможности украинских компаний осуществлять политику «глобального маркетинга». Эта статья представляет собой исследование нескольких эмпирических моделей для определения позиции компании по стандартизации комплекса маркетинга. Автором были рассмотрены некоторые аспекты подхода и высказаны предложения по их усовершенствованию. Для иллюстрации модели кратко характиризуеться деятельность украинского производителя компрессорного оборудования. После этого автор предлагает оптимальную структуру присутствия исследуемой компании на международных рынках. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Brazil
1
Canada
1
China
11843223
France
1
Germany
705658
Greece
1
Indonesia
1
Iran
1
Ireland
136660
Lithuania
1
Singapore
23680273
Ukraine
3137586
United Kingdom
1570339
United States
88446653
Unknown Country
13
Vietnam
12347
Downloads
Canada
1
China
47360545
Germany
19
Ireland
1
Lithuania
1
Nigeria
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
6274439
United Kingdom
1
United States
88446654
Unknown Country
5
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Dubovyk.pdf | 363.43 kB | Adobe PDF | 142081670 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.