Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ |
Other Titles |
Смешанное и перевёрнутое обучение как инновационные методы преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях Blended and flipped learning as innovative methods of foreign languages teaching in higher education establishments |
Authors |
Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
![]() |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9710-3844 |
Keywords |
змішане навчання смешанное обучение blended learning перевернене навчання перевёрнутое обучение flipped learning іноземні мови иностранные языки foreign languages інноваційні методи викладання инновационные методы преподавания innovative teaching methods мотивація мотивация motivation |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51255 |
Publisher | Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Скарлупіна, Ю.А. Змішане і перевернене навчання як інноваційні підходи до викладання іноземних мов у ВНЗ [Текст] / Ю.А. Скарлупіна // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди» - Додаток 3 до Вип.36, Том 2 (18): Тематичний випуск «Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання». - К.: Гнозис, 2016.-470 с. - С.152–158. |
Abstract |
Організація навчального процесу у форматах змішаного або переверненого навчання широко використовується у практиці викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах в багатьох країнах світу. Серед переваг цих підходів слід назвати розширення спектру можливостей для самостійної роботи студентів, оптимізацію тайм-менеджменту під час аудиторних занять, а також підвищення мотивації студентів. Организация учебного процесса в форматах смешанного или перевёрнутого обучения широко используется в практике преподавания иностранных языков в высших учебных заведениях многих стран мира. Среди основных преимуществ данных подходов следует назвать расширение спектра возможностей для самостоятельной работы студентов, оптимизацию тайм-менеджмента в ходе аудиторных занятий, а также повышение мотивации студентов. Blended (or hybrid) and flipped learning methods are widely used nowadays as the innovative forms of organizing the learning process. Applying blended learning approach means that traditional classroom setting is combined with online tasks or using BYOD method. Flipped classroom, in its turn, is a pedagogical approach which means that the traditional classroom-based learning is inverted, so that students get the learning material before class, with lesson time then being used for discussions and problem-solving activities facilitated by the teacher. They are considered to be effective in the foreign languages teaching, for specific purposes in particular. Teachers from all over the world mention such advantages of these methods as the growing range of possibilities for the students’ independent work, time-management optimization (as far as the classroom lessons are concerned) and using digital technologies as one of the ways of raising the students’ motivation. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

3

3

1169

462346645

92486

1

1

85635461

3020244

462346650

11358764
Downloads

1

2

462346646

462346649

1

3

1

85635462

1

462346648

45
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
skarloupina_blended_learning.pdf | 300.47 kB | Adobe PDF | 1472675459 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.