Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51261
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Психологічні умови формування у майбутніх вчителів стратегій рішення педагогічних задач |
Other Titles |
Psychological conditions of formation of the teachers solution strategies educational problems Психологические условия формирования у будущих учителей стратегий решения педагогических задач |
Authors |
Ніколаєнко, С.І.
|
ORCID | |
Keywords |
передовий педагогічний досвід ідеї педагогіки співробітництва стратегії вирішення педагогічних задач творче мислення advanced teaching experience ideas pedagogy cooperation strategy on pedagogical tasks creative thinking передовой педагогический опыт идеи педагогики сотрудничества стратегии решения педагогических задач творческое мышление |
Type | Synopsis |
Date of Issue | 1990 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51261 |
Publisher | Науково-дослідний інститут психології |
License | |
Citation | Ніколаєнко, С. І. Психологічні умови формування у майбутніх вчителів стратегій рішення педагогічних задач [Текст] : автореферат... канд. психолог. наук, спец.: 19 00 07 - педагогічна і вікова психологія / С.І. Ніколаєнко - К. : НДІ психології, 1990 - 16 с. |
Abstract |
В авторефераті коротко повідомляється про вивчення теоретичних моделей творчого вирішення педагогічних задач і психологічних особливостей осмислення передових педагогічних ідей в ході їх вирішення, про ефективні методики побудови вузівського навчально-виховного процесу на принципах педагогіки співробітництва. Вказується, що дослідження даних аспектів проблеми здійснювалось в рамках системно-стратегічної концепції діяльності академіка В.О. Моляко. Формування у майбутніх вчителів стратегій рішення навчально-професійних задач може відбуватись через процес осмислення передового педагогічного досвіду і, зокрема, ідей педагогіки співробітництва. Author’s abstracts report about contemporary theoretical models of creative problem solving and about pedagogical and psychological peculiarities of understanding of advanced pedagogical ideas in the course of their decision, about effective methods of building a high school education process on the principles of pedagogical cooperation. It is indicated that research in these aspects of the problem was carried out under the system-strategic concept of the V.O. Molyako. Formation of the future teacher strategies for solution of professional problems can occur through the process of understanding foremost educational experience and, in particular, ideas of pedagogy cooperation. В автореферате коротко сообщается об изучении теоретических моделей творческого решения педагогических задач и психологических особенностей осмысления передовых педагогических идей в ходе их решения, о эффективные методики построения вузовского учебно-воспитательного процесса на принципах педагогики сотрудничества. Указывается, что исследования данных аспектов проблемы осуществлялось в рамках системно-стратегической концепции деятельности академика В.А. Моляко. Формирование у будущих учителей стратегий решения учебно-профессиональных задач может происходить через процесс осмысления передового педагогического опыта и, в частности, идей педагогики сотрудничества. |
Appears in Collections: |
Автореферати |
Views
Australia
1
Canada
1
Denmark
1
Finland
1
France
3
Germany
7660416
Greece
1
Ireland
671810
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
20208
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
169685829
United Kingdom
57456875
United States
489688007
Unknown Country
1450366336
Downloads
China
2
France
1
Germany
162
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
169685828
United Kingdom
1
United States
489688008
Unknown Country
725183178
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nikolaienko_Psykholohichni_umovy_.pdf | 1.56 MB | Adobe PDF | 1384557183 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.