Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51407
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Сучасні бренд-комунікації: соціалізаційний аспект |
Other Titles |
Modern brand communication: the socialization aspect Современные бренд-коммуникации: социализационный аспект |
Authors |
Yanenko, Yaroslav Vasylovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-2468-6636 |
Keywords |
бренд brand комунікація коммуникация communication реклама advertising соціалізація социализация socialization |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51407 |
Publisher | Інститут журналістики КНУ ім. Т. Шевченка |
License | |
Citation | Яненко, Я. В. Сучасні бренд-комунікації: соціалізаційний аспект / Я. В. Яненко // Образ : науковий збірник. – Київ : Інститут журналістики КНУ ім. Т. Шевченка, 2016. – Вип. 4 (22). – С. 97–102. |
Abstract |
У статті виявлено соціалізаційні аспекти сучасних бренд-комунікацій та особливості використання брендами комунікаційних технологій у боротьбі за лояльність цільової аудиторії. На основі проведеного аналізу визначено причини змін у комунікаційних стратегіях успішних брендів, зокрема: вплив суспільства на бренд-комунікації, що змушує компанію-власника змінити стратегію рекламної кампанії, образи та цінності, які використовуються брендом; переорієнтація бренду на іншу цільову аудиторію; початок співробітництва бренду з новим рекламним агентством. Особлива увага приділяється розгляду особливостей впливу бренд-комунікацій на соціалізацію сучасної людини, які полягають у формуванні споживацьких звичок, уподібненні героям реклами та використанні у комунікаціях із оточуючими бренд-ідентифікаторів, що можуть підкреслити статус особи або засвідчити її належність до певної соціальної групи. В статье выявлены социализационные аспекты современных бренд-коммуникаций и особенности использования брендами коммуникационных технологий в борьбе за лояльность целевой аудитории. На основании проведенного анализа определены причины изменений в коммуникационных стратегиях успешных брендов, в частности: влияние общества на бренд-коммуникации, заставляющее компанию-владельца менять стратегию рекламной кампании, а также используемые брендом образы и ценности; переориентация бренда на другую целевую аудиторию; начало сотрудничества бренда с новым рекламным агентством. Особое внимание уделяется рассмотрению особенностей влияния бренд-коммуникаций на социализацию современного человека, которые состоят в формировании потребительских привычек, уподоблении героям рекламы, использовании в коммуникациях с окружающими бренд-идентификаторов. The article reveals socialized aspects of the modern brand communications and features of the communication technologies, which these brands use in the fight for the loyalty of the target audience. On the basis of this analysis, the reasons of the changes in the communication strategies of successful brands are revealed. Firstly, it is the influence of the society on the brand communications which makes the company owner change the strategy of the advertising campaign and the images and values used by the brand. Secondly, it is repositioning of the brand to other target audience. Also this is the beginning of cooperation of the brand with a new advertising agency. Special attention is paid to the peculiarities of the impact of brand communications on the socialization of modern people. These features are in the formation of consumer habits and imitation the heroes of advertising. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Canada
3
China
2
Egypt
254845476
France
-663632981
Germany
13801753
Greece
1
Ireland
559378974
Italy
1
Lithuania
3398101
Netherlands
254845478
Poland
45732
Romania
1
Thailand
1
Ukraine
2093800104
United Kingdom
1053800924
United States
705483394
Unknown Country
2093800102
Downloads
Austria
-204696211
Belarus
1
Bulgaria
1
Canada
1598584852
Croatia
1
Cyprus
1
Czechia
-434164613
EU
1
Egypt
254845477
Finland
3398095
France
-663632986
Germany
-663632987
Greece
1
Hungary
1
Ireland
-434164603
Italy
-663632987
Lithuania
1828053221
Luxembourg
1
Netherlands
212106
Poland
1828053218
Romania
189082
Russia
108167
Slovakia
1
Spain
-663632985
Sweden
1
Switzerland
-204696224
Thailand
1
Ukraine
705483396
United Kingdom
-434164599
United States
-663632985
Unknown Country
67553
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yanenko_Modern_brand.pdf | 317.44 kB | Adobe PDF | 1188943998 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.