Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51716
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мистецтво і дизайн як інтелектуальні стратегії сучасної творчої комунікації
Other Titles Art and Design as Intellectual Strategies of Modern Creative Communications
Authors Mylenkova, Rymma Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6712-7319
Keywords мистецтво
искусство
art
дизайн
design
візуальні мистецтва
визуальные искусства
visual arts
мова дизайну
язык дизайна
design language
методологічні відмінності
методологические отличия
methodological differences
комунікативний ресурс
коммуникативный ресурс
communication resource
Type Conference Papers
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51716
Publisher ФОН Цьома С.П.
License
Citation Миленкова, Р. В. Мистецтво і дизайн як інтелектуальні стратегії сучасної творчої комунікації [Текст] // Функції дизайну у сучасному світі: матеріали Всеукраїнської наукової конференції, м. Суми, 39-30 березня 2017 р. - Суми: Сумський державний педагогічний ун-т ім. А.С. Макаренка, 2017. - С.43-44.
Abstract Актуальність аналізу взаємодії дизайну і сучасного мистецтва вже декілька десятиліть зумовлюється запозиченням методології однієї з цих сфер у іншої та навпаки, що призвело до візуального стирання меж між предметами сучасного мистецтва й дизайну. Але обидві галузі покликані справляти враження на реципієнта, тобто транслювати певне повідомлення.
Актуальность анализа взаимодействия дизайна и современного искусства уже несколько десятилетий обусловливается заимствованием методологии одной сферы у другой и наоборот, что привело к визуальному стиранию границ между предметами современного искусства и дизайна. Но обе сферы призваны создавать впечатление у реципиента, то есть транслировать сообщение.
The art and design interaction shows the methodological import from one sphere to another. The result of it is visual blurring between pieces of art and design products. Buе both spheres intend to influence the recipient, thus to make message.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Canada Canada
1
China China
1689000796
France France
4
Germany Germany
5
Greece Greece
1
Ireland Ireland
197190
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2498
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
28691
Ukraine Ukraine
1018792181
United Kingdom United Kingdom
7764295
United States United States
1689000797
Unknown Country Unknown Country
21407061

Downloads

Canada Canada
56358278
China China
3338603
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
177067510
Germany Germany
348583565
India India
91309478
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
7764301
Romania Romania
1
Russia Russia
2
Singapore Singapore
1
Spain Spain
177067515
Ukraine Ukraine
131226228
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
131226229
Unknown Country Unknown Country
227

Files

File Size Format Downloads
Design_Mylenkova.pdf 260.04 kB Adobe PDF 1123941943

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.