Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51889
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінювання потенційних можливостей швидкості засвоєння нової інформації |
Other Titles |
Evaluation of the potential rate of learning new information |
Authors |
Перхун, Л.П.
Кляп, Т.П. |
ORCID | |
Keywords |
швидкість засвоєння інформації speed of assimilation of information коефіцієнт забування coefficient of forgetting коефіцієнт умовиводу coefficient of reasoning коефіцієнт інертності coefficient of inertia |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51889 |
Publisher | Чорноморський державний ун-т ім. П. Могили |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Перхун, Л.П. Оцінювання потенційних можливостей швидкості засвоєння нової інформації [Текст] / Л.П. Перхун, Т.П. Кляп // Інвестиції: практика та досвід. – 2013. – №4. – С.63-67. |
Abstract |
У статті наведено розв’язання задачі оцінювання потенційних можливостей швидкості засвоєння інформації деякою особою на основі співвідношення коефіцієнтів опору до сприйняття нової інформації, забування, умовиводу та інертності. На основі теорії динамічних систем проведено дослідження динамічної моделі швидкості засвоєння потоку інформації. In this article the problem of the assessment potential speed of learning personality on the basis of correlation its coefficients of resistance, forgetting factor, reasoning and inertia. The dynamic model of the rate of assimilation of information flow was investigated on the based of the theory of dynamical system. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

1

3157

1

790

1

197

12234

6315

115133

275676
Downloads

1

2

1

24290

1

115134

275680
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
speed_of_assimilation_of_information.pdf | 938.53 kB | Adobe PDF | 415109 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.