Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51959
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Визначення кількості та типу лояльних клієнтів банку
Other Titles Determination of the amount and the type of loyal banks clients
Определение количества и типа лояльных клиентов банка
Authors Гузь, М.М.
ORCID
Keywords банківський маркетинг
банковский маркетинг
bank marketing
прихильність
приверженность
favor
індекс лояльності
индекс лояльности
index of loyalty
лояльність клієнтів
лояльность клиентов
clients loyalty
Type Article
Date of Issue 2010
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/51959
Publisher Тернопільський національний економічний університет
License
Citation Гузь, М. М. Визначення кількості та типу лояльних клієнтів банку [Текст] / М. М. Гузь // Економічний аналіз : зб. наук. праць / Тернопільський національний економічний ун-т. – Тернопіль, 2010. – Вип. 7. – С. 144–147.
Abstract В статті розглянуто сутність та особливості визначення індексу лояльності клієнтів до банку, на основі якого визначається кількість лояльних у загальному портфелі клієнтів банку. Запропоновано методику визначення індексу лояльності клієнта (Li), який відображає підсумкові результати сумісної дії окремих чинників, що характеризують різні ступені лояльності. Визначені основні типи лояльності до банку та їх особливості.
В статье рассмотрены сущность и особенности определения индекса лояльности клиентов к банку, на основе которого определяется количество лояльных в общем портфеле клиентов банка. Предложена методика определения индекса лояльности клиента (Li), который отражает итоговые результаты совместного действия отдельных факторов, характеризующих различные степени лояльности. Определены основные типы лояльности к банку и их особенности.
The essence and features of bank client’s loyalty index determination on which basis the quantity loyal in the general client’s brief-case of bank is considered in the article. The method of client’s loyalty index (Li) determination, which represents the aggregate results of compatible action of separate factors which characterize the different degrees of loyalty, is offered. The basic types of loyalty to the bank and their feature are certain.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

France France
2
Germany Germany
1986
Greece Greece
1
Ireland Ireland
66868
Lithuania Lithuania
1
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
993
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
354209
United Kingdom United Kingdom
178099
United States United States
2969414
Unknown Country Unknown Country
354208

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
3
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Poland Poland
11582
Russia Russia
3
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
2013047
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3925785
Unknown Country Unknown Country
34

Files

File Size Format Downloads
Huz_Loialni kliienty banku.pdf 501.67 kB Adobe PDF 5950463

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.