Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52057
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лексико-семантичні особливості порівняльної реклами закладів швидкого харчування |
Authors |
Артюх, В.В.
Chulanova, Halyna Valeriivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9961-0308 |
Keywords |
реклама advertisement порівняльна реклама сравнительная реклама comparative advertising прагматика pragmatics |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52057 |
Publisher | Научный мир |
License | |
Citation | Артюх, В.В. Лексико-семантичні особливості порівняльної реклами закладів швидкого харчування [Текст] / В.В. Артюх, Г.В. Чуланова // Научные труды SWorld. – Вып. 45, Том 6. – 2016. - С. 44-48. |
Abstract |
У даній роботі розглядається явище порівняльної реклами та лексико-семантичні особливості її функціонування у процесі комунікації. Дослідження реклами закладів швидкого харчування зумовлена спрямованістю сучасної лінгвістики на вивчення проблеми полісеміотичного характеру комунікації, вираження вербального компоненту в комунікативному просторі, що спричиняють необхідність наукового осмислення особливостей реклами закладів, яку репрезентовано вербальними та невербальними одиницями. Дана робота досліджує такі лексико-семантичні особливості, як розмовне написання, гру слів, телескопію, оказіоналізми, цільове неправильне написання антропонімів. In this paper we analyze phenomenon of comparative advertising and lexico-semantic features of its operation in the communication process. The research of fast-food advertisement is determined by focus of study of modern linguistics on the study of polysemiotic nature of communication, expression of verbal component in the communicative space. These problems cause the relevance of scientific understanding of fast food restaurant advertising peculiarities, which are represented by verbal and nonverbal units. This paper makes a study of such lexico-semantic peculiarities as colloquial spelling, pun, blending, nonce words, purposeful misspelling of anthroponyms. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
China
1
Czechia
1
France
8942
Germany
4465257
Greece
1
Indonesia
1
Ireland
537497
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
67679
Ukraine
42496401
United Kingdom
21251184
United States
349060929
Unknown Country
878272194
Downloads
China
1
Czechia
1
France
2
Germany
3
India
1
Ireland
1
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Russia
40
Singapore
1
Ukraine
126414193
United Kingdom
5961
United States
237737560
Unknown Country
460384298
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
artuikh.advertising.pdf | 189.06 kB | Adobe PDF | 824542065 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.