Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52099
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Free online resources in foreign languages teaching |
Other Titles |
Безкоштовні онлайн ресурси для викладання іноземних мов Бесплатные онлайн ресурсы для преподавания иностранных языков |
Authors |
Skarlupina, Yuliia Anatoliivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-9710-3844 |
Keywords |
відкриті освітні ресурси открытые образовательные ресурсы open educational resources іноземні мови иностранные языки foreign languages мотивація студентів мотивация студентов students’ motivation змішане навчання смешанное обучение blended learning |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52099 |
Publisher | Марусич |
License | |
Citation | Pathways to Success for Contemporary English Teachers and Their learners: Book of Convention Papers /Comp. A. Radu, Eds. A. Radu, L. Kuznetsova. – Lviv: ПП «Марусич», 2017. - p. 172 - 173. |
Abstract |
Позитивний вплив використання веб додатків на мотивацію студентів і підвищення їх лінгвістичних компетенцій важко переоцінити. Власне, не лише технології, а гейміфікація навчального процесу, яка базується на даних технологіях, сприяє його оптимізації. Крім того, такі підходи до організації навчального процесу, як змішане і перевернене навчання, надають викладачу можливість запровадження проблемно-орієнтованого навчання, основним принципом якого є підсилення процесу вивчення іноземної мови досвідом студентів в інших сферах діяльності, що, в свою чергу, сприяє покращенню міждисциплінарних зв'язків. Позитивное влияние использования веб приложений на мотивацию студентов и повышение их лингвистических компетенций сложно переоценить. Собственно говоря, не только сами технологии, сколько геймификация учебного процесса, базирующаяся на данных технологиях , способствует его оптимизации. Кроме того, такие подходы к организации учебного процесса, как смешанное и перевёрнутое обучение, дают преподавателю возможность внедрения проблемно-ориентированного обучения, основным принципом которого является поддержка изучения иностранного языка опытом студентов в других сферах деятельности,что, в свою очередь, способствует усилению междисциплинарных связей. The positive impact of using web applications on students’ motivation and enhancement of their linguistic competence can hardly be overestimated. The thing is that not only a technologies as they are, but gamification, based on these technologies, is being integrated in education, and teaching foreign languages is not an exception. Such approaches blended or flipped learning let the teacher the opportunity to implement problem-based learning, the basic principle of which is the fact, that the language learning is strengthened by the students’ experience in the other fields, that is to improve the interdisciplinary connections. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
35265
France
3354
Germany
5
Greece
1
Ireland
5214730
Lithuania
1
Poland
1
Sweden
1
Ukraine
390320586
United Kingdom
172584950
United States
-1707499563
Unknown Country
390320585
Vietnam
70530
Downloads
China
39826766
Germany
35266
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Poland
1
Russia
1
Senegal
1
Ukraine
1131134962
United Kingdom
23511
United States
1628917722
Unknown Country
13
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
skarloupina_integrating.pdf | 197.6 kB | Adobe PDF | -1495029049 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.