Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52128
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Лінгвістичні особливості слоганів до англомовних фільмів |
Authors |
Близнюк, А.С.
|
ORCID | |
Keywords |
реклама advertising рекламний текст рекламный текст advertising text кінослоган кинослоган cinema slogan стилістичні засоби стилистические средства stylistic means |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52128 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Близнюк, А.С. Лінгвістичні особливості слоганів до англомовних фільмів [Текст] / А.С. Близнюк; наук. кер. Г.В. Чуланова // Перекладацькі інновації: матеріали VІІ Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції, м. Суми, 16-17 березня 2017 р. / Редкол.: С.О. Швачко, І.К. Кобякова, О.О. Жулавська та ін. – Суми: СумДУ, 2017. – С. 129-132. |
Abstract |
Реклама – це унікальне явище комунікації, котре представляє собою інтерес для вивчення багатьма науками. Як відомо, «реклама» використовується для позначення двох різних сторін рекламного процесу, як: 1) реклами як сфери людської діяльності; 2) реклами як готового продукту. Відмінною рисою вдалої реклами є гармонічне поєднання основної рекламної ідеї з тими засобами виразності, які даній ідеї найбільше відповідають. Реклама - это уникальное явление коммуникации, которое представляет интерес для изучения многими науками. Как известно, «реклама» используется для обозначения двух разных сторон рекламного процесса, как: 1) рекламы как сферы человеческой деятельности; 2) рекламы как готового продукта. Отличительной чертой удачной рекламы является гармоничное сочетание основной рекламной идеи с теми средствами выразительности, которые данной идее наиболее соответствуют. Advertising is a unique phenomenon of communication, which is of interest for study by many sciences. As you know, "advertising" is used to refer to two different aspects of the advertising process, as: 1) advertising as a sphere of human activity; 2) advertising as a finished product. A distinctive feature of successful advertising is a harmonious combination of the main advertising idea with those means of expressiveness that best correspond to this idea. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
China
88054798
France
2
Germany
2
Greece
1
Ireland
164342
Italy
2
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
1847
Russia
1
Ukraine
4662300
United Kingdom
792699
United States
117406400
Unknown Country
212664100
Downloads
China
117406398
France
554
Germany
2
India
1
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
4662302
United Kingdom
1
United States
792700
Unknown Country
212664101
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Blyznuk_cinema_slogan.pdf | 1.59 MB | Adobe PDF | 335526061 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.