Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52214
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Теоретико-методологічне обґрунтування процесу фізичного виховання студентів ВНЗ
Other Titles Theoretical and methodological basis of the process of physical education university students
Authors Pylypei, Leonid Petrovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3508-1675
Keywords нормативно-командний підхід
програма
база
мотивація
синергетика
система
програмування
моделювання
regulatory and ordering approach
curriculum
foundation
motivation
synergetic
system
programming
modeling
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52214
Publisher Харківська державна академія з фізичної кульури
License
Citation Пилипей Л.П. Теоретико-методичне обґрунтування процесу фізичного виховання студентів ВНЗ / Л.П. Пилипей // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2013. – № 2. – С. 56-60.
Abstract Розглянуто ефективність існуючої системи фізичного виховання у вузах України. Наведено дані незадовільного рівня фізичної підготовленості як абітурієнтів так і випускників вузів. Показано недоліки побудови процесу фізичного виховання на основі нормативно-командного підходу. Відсутність програм, які враховують мотивацію і умови в яких знаходяться вузи. Невідповідність вимогам інтеграції в руслі Болонського процесу. Наведено аналіз публікацій у відповідності до сучасної наукової парадигми побудови системи фізичного виховання студентів на основі методології синергетики. У дослідженні використані дані анкетного дослідження і експериментів студентів на базі Державного вищого навчального закладу «Українська академія банківської справи Національного банку України», м. Суми. Подано кореляційні зв’язки між елементами системи фізичного виховання, які впливають на її ефективність під процесу. Встановлено основні вимоги побудови процесу фізичного виховання студентів ВНЗ.
Effectiveness of the existing system of physical training in Ukrainian higher educational institutions was analyzed. Data of unsatisfactory level of physical training of applicants as well as graduates of higher educational institutions were presented. Defects of constructing the process of physical training on the basis of regulatory and ordering approach were depicted. It is indicated that there are no curricula to consider motivation and conditions of higher educational institutions. There is no correlation to the demands of integration of Bologna Process. The article presents analysis of scientific papers according to the modern scientific paradigm of constructing the system of students’ physical training on the basis of methodology of synergetics. In the research, results of questionnaire survey and experiments of students on the basis of State Higher Educational Institution “Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine”, Sumy, were used. Correlation ties between elements of physical training system, which influence its effectiveness, were presented. The main demands for constructing physical training process of higher educational institutions were defined.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
3119816
France France
1
Germany Germany
12111936
Greece Greece
1
Ireland Ireland
55437
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1076900
United Kingdom United Kingdom
543204
United States United States
6239630
Unknown Country Unknown Country
1076898

Downloads

China China
3
France France
1
Germany Germany
367326
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
367326
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
12111947
United Kingdom United Kingdom
30294
United States United States
12111937
Unknown Country Unknown Country
37

Files

File Size Format Downloads
Pylypei_Teoretyko_metodychne_obgruntuvannia.pdf 241.87 kB Adobe PDF 24988876

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.