Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52414
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Деякі аспекти візуалізації героїчного епосу в образотворчому мистецтві та сценографії |
Other Titles |
Some aspects of visualization heroic epic in art and set design |
Authors |
Pobozhii, Serhii Ivanovych
|
ORCID | |
Keywords |
конструктивізм constructivism сценографія scenography |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52414 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | In Copyright |
Citation | Побожій, С.І. Деякі аспекти візуалізації героїчного епосу в образотворчому мистецтві та сценографії / С.І. Побожій // Світогляд – Філософія – Релігія : зб. наук. праць / за ред. д-ра філос. наук, проф. Мозгового І. П. – Суми : ДВНЗ “УАБС НБУ”, 2012. – Вип. 3. – С. 245–254. |
Abstract |
У статті простежуються основні етапи ілюстрування давньоруської писемної пам’ятки “Слово о полку Ігоревім”. Проводиться аналіз дискусійних статей щодо оформлення сцени українськими художниками театру. Наголошується актуальність конструктивізму в українському театральному мистецтві.
The main stages of ancient Russian document “The Tale of Igor’s Raid” are observed in the article. The pictorial interpretation of “The Tale of Igor’s Raid” in the late nineteenth – early twentieth century are featured. Emphasis is made on the search for a national identity, which found its expression in the convergence arts. The role of the German edition of “Words” in the illustrations N. Goncharova. The development of theatrical decoration of Borodin’s opera “Prince Igor”. Attention is paid to the artist’s first opera “Prince Igor” Roerich in the context of his appeal to antiquity. It is noted that the avant-garde techniques of easel painting is transferred to stage theatrical scene. The analysis of controversial articles on the design stage of the theater Ukrainian artists is made. Stage variants of opera performance “Prince Igor” and the principles of theater constructionism script writing are analyzed. The relevance of constructivism in Ukrainian theater is stressed. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views

1

1

2

3697

1

14356

1

550076

92655

1760941

2605743
Downloads

1

1

2

14355

1

1

2

1

916143

1

916140

24
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pobozhii_Deiaki_aspekty.pdf | 556.89 kB | Adobe PDF | 1846672 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.