Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52433
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Кросс-культурные аспекты рекламной коммуникации |
Authors |
Ushchapovska, Iryna Vasylivna
Kobiakova, Iryna Karpivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9746-5581 http://orcid.org/0000-0002-9505-2502 |
Keywords |
бренд brand комунікація коммуникация communication |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52433 |
Publisher | Евразийский национальный университет Л.Н. Гумилева |
License | |
Citation | Ущаповская, И. Кросс-культурные аспекты рекламной коммуникации [Текст] / И. Ущаповская; науч. рук. И.К. Кобякова // Русский язык в ХХI веке: исследования молодых: материалы IV международной научной студенческой конференции / Отв. ред. Е.А. Журавлёва. – Астана: ЕНУ им. Л.Н. Гумилева, 2017. – C. 223-226. |
Abstract |
Мова бренду означає слова, знаки, звуки та інші експресивні засоби, що використовуються для спілкування бренду. Мова бренду включає вербальну та невербальну айдентики, оскільки вона розвивається на вербальному та невербальному рівнях. Вербальна айдентика бренду - це слова, фрази та терміни, що використовуються для опису бренду. Невербальні елементи мови бренду можна поділити на візуальну та аудіальну йадентики. Візуальна айдентика або візуальна мова бренду містить графічні компоненти, що разом надають систему для ідентифікації та репрезентації бренду. Аудіальну айдентику можна описати як унікальну власну музику та звук, які емоційно передають сенс та цінності бренда. Під час сприйняття, елементи мови бренду перемішуються в свідомості аудиторії, забезпечуючи взаємодію слів, кольорів, графіки та звуків. В статті вважається, що мова бренду – приклад конвергенції вербальних та невербальних елементів. Вербальная айдентика бренда — это слова, фразы и термины, используемые для описания бренда. Невербальные элементы языка бренда можно разделить на визуальную и аудиальную йадентики. Визуальная айдентика или визуальный язык бренда содержит графические компоненты, которые вместе предоставляют систему для идентификации и репрезентации бренда. Аудиальную айдентику можно описать как уникальную собственную музыку и звук, которые эмоционально передают смысл и ценности бренда. При восприятии элементы языка бренда перемешиваются в сознании аудитории, обеспечивая взаимодействие слов, цветов, графики и звуков. В статье считается, что язык бренда — это пример конвергенции вербальных и невербальных элементов. Brand language comprises verbal and non-verbal identities, meaning it is developed on the verbal and non-verbal levels. Brand’s verbal identity is the words, phrases, and terms used to describe the brand. Non-verbal elements of brand language can be divided into visual and audial identities. Visual identity or visual brand language contains the graphic components that together provide a system for identifying and representing a brand. Audial identity can be described as the unique, proprietary music and sound that emotionally convey a brand’s essence and values. Being perceived, brand language elements blend in the minds of the audience, providing interaction of the words, colors, graphics, and sounds. In the article, we suggest brand language be an example of the convergence of verbal and nonverbal elements. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
China
10849
France
1
Germany
1669958528
Greece
43368
India
1
Ireland
3124173
Lithuania
1
Netherlands
1810
Poland
1
Russia
2
Sweden
1
Ukraine
-349337349
United Kingdom
48002791
United States
-349337351
Unknown Country
95998348
Downloads
Belarus
1064245029
China
3
Czechia
95998351
EU
1
France
458531538
Germany
86738
India
1
Ireland
1
Italy
1
Kazakhstan
4
Kyrgyzstan
6248342
Latvia
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Poland
1669958525
Romania
1
Russia
48002819
South Korea
48002793
Sweden
34084641
Turkey
1
Ukraine
1669958535
United Kingdom
1
United States
1669958530
Unknown Country
127
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Ushchapovskaia_reklama.pdf | 1.82 MB | Adobe PDF | -1824858606 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.