Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52504
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Пріоритети оптимізації навчального процесу: новий зміст консалтингу та контролю |
Other Titles |
Приоритеты оптимизации учебного процесса: новое содержание консалтинга и контроля Optimizing priorities of the learning process: new content of consulting and monitoring |
Authors |
Мазуренко, В.
Логвиненко, Ю. |
ORCID | |
Keywords |
навчальний процес learning process консультації counseling навчальний заклад school учебный процесс консультации учебное заведение |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52504 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | In Copyright |
Citation | Мазуренко, В. Пріоритети оптимізації навчального процесу: новий зміст консалтингу та контролю [Текст] / В. Мазуренко, Ю. Логвиненко // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць / УАБС НБУ. - Суми, 2012. – Вип. 3. - С. 75–82. |
Abstract |
У статті розкриті сутність, проведений аналіз і надані рекомендації щодо ефективного використання двох із основних форм навчальної роботи: консультації та контролю навчального процесу в навчальних закладах післядипломної освіти. В статье раскрыты сущность, проведен анализ и даны рекомендации по эффективному использованию двух из основных форм учебной работы: консультации и контроля учебного процесса в учебных заведениях последипломного образования. In the article essence, the analysis and recommendations on effective use of the two basic forms of training: advice and control of the educational process in postgraduate education. Special attention is paid to the methods of these forms of work. Described in detail the functions of monitoring students’ knowledge. Author examined learning contain characteristic figure of the teacher as a basic level of independent work of students (trainees). The author believes that this work should be the basis of the educational process. It is also eemphasized on the increasing the role of the teacher as an organizer and on direct links of positive change in higher education. Some aspect of the organization and implementation of the additional methodological and organizational measures are highlighted. The article provides solid recommendations for optimizing the learning process. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views

1

1

2

1598

4661

1

266

103685

52375

567999

103684
Downloads

1

1

1

3

1

301724

1

834274

834277
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mazureko_learning_process.pdf | 688.25 kB | Adobe PDF | 1970283 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.