Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52656
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Техніка колажування як засіб навчання англійської та німецької мов і формування творчої особистості школярів |
Authors |
Kyrychenko, Olena Anatoliivna
Подоляка, І.О. |
ORCID | |
Keywords |
колаж коллаж collage «діалог культур» «диалог культур» "dialogue of cultures" творчість творчество школьников creativity особистість личность personality асоціограма ассоциограмма associogram |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52656 |
Publisher | Національний університет "Острозька академія" |
License | |
Citation | Кириченко, О.А. Техніка колажування як засіб навчання англійської та німецької мов і формування творчої особистості школярів [Текст]/ О.А. Кириченко, І.О. Подоляка // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія: Філологічна. - 2017. - Вип. 64. - Ч. І. - С.154-157. |
Abstract |
У статті докладно викладаються позиції основоположників ідеї колажу та колажування – німецьких методистів Б.-Д. Мюллера і М. Зікманна (80 – 90-ті рр. XX ст.). Доводиться, що в колажі можуть відображатися і зіставлятися різні культури, сходитися і співіснувати різні тексти – вербальні і невербальні. Дається визначення колажу як інформаційного продукту та підґрунтя розвитку творчості учнів. Наводяться конкретні приклади уроків англійської та німецької мов, що демонструють практичну реалізацію прийому колажування. В статье излагаются позиции основоположников идеи коллажа и коллажирования – немецких методистов Б.-Д. Мюллера и М. Зикманна (80 – 90-тые гг. XX в.). Доказывается, что в коллаже могут отображаться и сопоставляться разные культуры, сходиться и сосуществовать разные тексты – вербальные и невербальные. Дается определение коллажа как информационного продукта и предпосылки развития творчества учеников. На конкретных примерах уроков английского и немецкого языков демонстрируется практическая реализация приема коллажирования. The article outlines in detail the position of the founders of the idea of collage and collaging - German methodists B.-D. Muller and M. Zikmann (80 - 90 s., XX c.). It is shown that different cultures displayed and matched in the collage come together and coexist in various texts – both verbal and nonverbal. It defines the collage as background information product and a method of creativity development at school stage. We aim to prove that through implementing collaging method into the lessons of foreign languages a real possibility of mastering and operating with different notions is created, that through this method young students are facilitated for mastering the ability to formulate different concepts - both the concrete and the abstract ones; collaging promotes search for productive linguistic solutions. Collage lets a young student to look at everyday ordinary things in a special way, it triggers associative thinking, a background for the development of verbal responses and the ability to reason. Collage allows the child to draw on their experience and present topics within their subjective vision, their way of thinking; collage is suitable for both studying of cultural aspects, and for organizing perception of information, and for creating your own statements. We reveal the idea of collaging as a way of encoding / decoding of information, the method of penetration into another culture, making collage, according a specific plan, a student masters decoding techniques for new information by which he "builds bridge to another culture". Collage makes transferring of information about other cultures clear, controlled and managed by teachers, open and accessible to students. We give specific examples of lessons in English and German, demonstrating the practical implementation of collaging in teaching English and German. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
China
3
France
1
Germany
1
Greece
7256
Indonesia
1
Ireland
172729
Italy
4
Lithuania
1
Norway
1
Romania
1
Singapore
1
Ukraine
3401919
United Kingdom
1702321
United States
62286914
Unknown Country
3401918
Downloads
Austria
1
China
2
Estonia
1
France
1046782
Germany
2
India
1
Ireland
172728
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
1
Romania
1
Russia
1
Singapore
1
Turkey
27542283
Ukraine
36228442
United Kingdom
1
United States
62286911
Unknown Country
48
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
kyrychenkocollage.pdf | 344.94 kB | Adobe PDF | 127277210 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.