Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52666
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future |
Other Titles |
Функції вчителя у викладанні іноземних мов: ретроспективний аналіз та погляд у майбутнє |
Authors |
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
Hnapovska, Lyudmyla Vadymivna |
ORCID | |
Keywords |
методологія викладання іноземних мов методи викладання методичні прийоми діяльнісно-орієнтований підхід студентоцентризм формати взаємодії викладача та студента foreign languages teaching methodology teaching methods teaching techniques action-oriented approach learner-centredness teacher-student interaction formats |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52666 |
Publisher | Національний університет "Острозька академія" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Hnapovska L. Teacher rolers in teaching foreign languages: retrospective analysis and insights into the future / L. Hnapovska // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія : Філологічна. - 2015. - Вип. 53. - С. 283-286. |
Abstract |
У статті наведено історичний екскурс у розвиток підходів до викладання іноземних мов. Концептуальні ознаки кожного з підходів охарактеризовано в термінах методів та прийомів, типових в межах розглянутих методологічних парадигм. Особливу увагу приділено професійним компетенція та ролям, що притаманні вчителю в контексті діяльнісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов. The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

2

284590

1143

21729

1

1

1

1

284591

142583

5219693

284589

1145
Downloads

1

2

4

1

1

1

1

1

1138175

142584

5219686

8

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hnapovska_Teacher_roles.pdf | 338.91 kB | Adobe PDF | 6500466 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.