Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52698
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості когнітивного компонента в психологічній структурі сугестивного впливу педага |
Other Titles |
Features of the cognitive component in the psychological structure of the suggestive influence of the teacher |
Authors |
Ніколаєнко, С.О.
|
ORCID | |
Keywords |
система сугестивного впливу когнітивний компонент сугестивного впливу модель суггестивно-педагогічних знань suggestive influence cognitive component of suggestive influence model suggestive and pedagogical knowledge |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52698 |
Publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова |
License | |
Citation | Ніколаєнко С.О. Особливості когнітивного компонента в психологічній структурі сугестивного впливу педага / С.О. Ніколаєнко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки : зб. наукових праць. - К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. - № 39 (63) - С. 155-161. |
Abstract |
У статті аналізується когнітивний компонент системи суггестивного впливу. Когнітивний компонент суггестивно-педагогічного впливу являє собою розвинені до певного рівня суггестивно-педагогічні знання суггестора . У статті описана структура і змістовні особливості наступних типів суггестивно-педагогічних знань: 1) знань про суггестивно-педагогічні цінності, які включать в себе, по-перше, знання про загальні педагогічні цінності, по-друге, знання про конкретні суггестивно-педагогічних цінності; 2) теоретичних суггестивно-педагогічних знань, які включають в себе, по-перше, загальні суггестологічні знання, по-друге, конкретні суггестивно-педагогічні знання; 3) технологічних суггестивно-педагогічних знань, які включають в себе, по-перше, знання про загальні технології рішення сугестивних задач, по-друге, знання про конкретні технології рішення суггестивно-педагогічних задач. The paper analyzes the cognitive component of the suggestive influence. Cognitive component, suggestive of pedagogical influence is developed to a certain level of knowledge and pedagogical suggestive suggestor. The paper describes the structure and content features of these suggestive and pedagogical knowledge: 1) knowledge of the suggestive and educational values, which will include, first, knowledge of general pedagogical value, and secondly, knowledge of specific suggestive and educational values, 2 ) suggestive theoretical and pedagogical knowledge, which include, first, the general suggestologicheskie knowledge, secondly, specific suggestive and pedagogical knowledge, and 3) suggestive of technological and pedagogical knowledge, which include, first, the knowledge of the general technology solutions suggestive problems, and secondly, knowledge of specific technology solutions suggestive and educational problems. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
2
Germany
1594001
Greece
6404
Ireland
215524
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
801
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
17048590
United Kingdom
7614196
United States
920207409
Unknown Country
162857863
Downloads
China
2
France
1
Germany
3111721
Ireland
1
Japan
1
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
730870026
United Kingdom
1
United States
730870021
Unknown Country
9
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Nikolaienko_Osoblyvosti_kohnityvnoho_komponenta.pdf | 313.81 kB | Adobe PDF | 1464851786 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.