Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52698
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості когнітивного компонента в психологічній структурі сугестивного впливу педага
Other Titles Features of the cognitive component in the psychological structure of the suggestive influence of the teacher
Authors Ніколаєнко, С.О.
ORCID
Keywords система сугестивного впливу
когнітивний компонент сугестивного впливу
модель суггестивно-педагогічних знань
suggestive influence
cognitive component of suggestive influence
model suggestive and pedagogical knowledge
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52698
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова
License
Citation Ніколаєнко С.О. Особливості когнітивного компонента в психологічній структурі сугестивного впливу педага / С.О. Ніколаєнко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія № 12. Психологічні науки : зб. наукових праць. - К. : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2012. - № 39 (63) - С. 155-161.
Abstract У статті аналізується когнітивний компонент системи суггестивного впливу. Когнітивний компонент суггестивно-педагогічного впливу являє собою розвинені до певного рівня суггестивно-педагогічні знання суггестора . У статті описана структура і змістовні особливості наступних типів суггестивно-педагогічних знань: 1) знань про суггестивно-педагогічні цінності, які включать в себе, по-перше, знання про загальні педагогічні цінності, по-друге, знання про конкретні суггестивно-педагогічних цінності; 2) теоретичних суггестивно-педагогічних знань, які включають в себе, по-перше, загальні суггестологічні знання, по-друге, конкретні суггестивно-педагогічні знання; 3) технологічних суггестивно-педагогічних знань, які включають в себе, по-перше, знання про загальні технології рішення сугестивних задач, по-друге, знання про конкретні технології рішення суггестивно-педагогічних задач.
The paper analyzes the cognitive component of the suggestive influence. Cognitive component, suggestive of pedagogical influence is developed to a certain level of knowledge and pedagogical suggestive suggestor. The paper describes the structure and content features of these suggestive and pedagogical knowledge: 1) knowledge of the suggestive and educational values, which will include, first, knowledge of general pedagogical value, and secondly, knowledge of specific suggestive and educational values, 2 ) suggestive theoretical and pedagogical knowledge, which include, first, the general suggestologicheskie knowledge, secondly, specific suggestive and pedagogical knowledge, and 3) suggestive of technological and pedagogical knowledge, which include, first, the knowledge of the general technology solutions suggestive problems, and secondly, knowledge of specific technology solutions suggestive and educational problems.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Australia Australia
1
China China
2
Germany Germany
1594001
Greece Greece
6404
Ireland Ireland
215524
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
801
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
17048590
United Kingdom United Kingdom
7614196
United States United States
920207409
Unknown Country Unknown Country
162857863

Downloads

China China
2
France France
1
Germany Germany
3111721
Ireland Ireland
1
Japan Japan
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
730870026
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
730870021
Unknown Country Unknown Country
9

Files

File Size Format Downloads
Nikolaienko_Osoblyvosti_kohnityvnoho_komponenta.pdf 313.81 kB Adobe PDF 1464851786

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.