Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52811
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінювання ефекту від застосування інструментів маркетингових комунікацій банку |
Other Titles |
Estimation of usage effect of instruments of bank’s marketing communication |
Authors |
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna
Радченко, О.В. Kryvych, Yana Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978 http://orcid.org/ 0000-0002-3401-0878 |
Keywords |
банківський маркетинг bank marketing маркетингові комунікації marketing communications управління ефективністю management efficiency |
Type | Article |
Date of Issue | 2014 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52811 |
Publisher | ТОВ «Інститут суспільної трансформації» |
License | |
Citation | Васильєва, Т. А. Оцінювання ефекту від застосування маркетингових комунікацій банку [Текст] / Т. А. Васильєва ,О. В. Радченко , Я. М. Кривич // Економічний часопис-ХХІ. – 2014. – №7-8(1). – С. 65-69 |
Abstract |
Управління ефективністю маркетингових комунікацій банку має бути спрямовано на зменшення випадкових, непрогнозованих менеджментом банку, спонтанних реакцій ринку на застосування комунікаційних дій, тому особливої актуальності набуває комплексне врахування фактора часу та сезонності, а також синергетичного впливу інших факторів при оцінюванні ефекту від застосування інструмента маркетингових комунікацій банку. На відміну від існуючих підходів, автор пропонує вимірювати цей ефект не обсягом зростання активів банку або клієнтської бази, а обсягом зростання кількості наданих послуг, який слід визначати залежно від адресності застосування інструмента маркетингових комунікацій банку та його спрямованості. Це дозволяє врахувати реакцію на застосований інструмент маркетингових комунікацій банку не тільки потенційних споживачів, які вперше виявили бажання скористатись послугами даного банку, а й реакцію тих клієнтів, які повторно звернулися до банку за отриманням нової або аналогічної послуги. Management of efficiency of bank’s marketing communications should be aimed at decreasing of casual and unpredictable by bank’s management, spontaneous market responses to the use of communication actions. That is why it is very urgent to fully include the time factor and seasonality and also the synergy impact of other factors during the estimation of usage effect of instrument of bank’s marketing communications. Unlike the existing approaches, the author proposes to measure this effect by using not the growth volume of bank’s assets and client base but the growth of number of services provided which should be determined subject to addresses of the use of instruments of bank’s marketing communications and its direction. It allows including not only the response to implemented instrument of bank’s marketing communications of potential customers, which first wished to use services of this bank, but also the response of that customers, which repeatedly turned to bank to get new or similar service. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
Canada
323
Germany
2
Greece
1294
Ireland
2590
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
19741
United Kingdom
10196
United States
112956
Unknown Country
19740
Downloads
China
1
Denmark
1
Germany
2
Indonesia
1
Lithuania
1
Russia
2
Ukraine
59067
United Kingdom
10197
United States
166848
Unknown Country
7
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Vasylieva_Otsiniuvannia_efektu.pdf | 913.56 kB | Adobe PDF | 236127 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.