Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52854
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Трансформація свідомості викладача мистецьких дисциплін в контексті сучасних культурно-освітніх процесів: гендерний аспект |
Other Titles |
Transformation of consciousness teacher artistic disciplines in the context of current cultural and educational processes: gender dimension |
Authors |
Булатова, Л.
|
ORCID | |
Keywords |
гуманізація освітнього простору humanization of educational space стереотипність мислення stereotypical thinking гендерна свідомість gender consciousness гендерна парадигма gender paradigm гендерний підхід gender approach модернізація освіти modernization of education |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52854 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | In Copyright |
Citation | Булатова, Л. Трансформація свідомості викладача мистецьких дисциплін в контексті сучасних культурно-освітніх процесів: гендерний аспект [Текст] / Л. Булатова // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць. – Суми: УАБС НБУ, 2013. – Вип. 4. – С. 15-25. |
Abstract |
В статті розглянута проблема формування нової свідомості педагога мистецьких дисциплін з позиції гендерної парадигми. Висвітлені сучасні тенденції в освіті та мистецтві. Акцентована увага на значенні гендерного знання у формуванні свідомості сучасного педагога, характері його відносин з світом, залежності сприйняття і усвідомлення смислу художніх образів мистецьких творів від традиційних гендерних стереотипів та соціокультурного досвіду. The article discusses the problem of the formation new teacher consciousness of the creative disciplines from the perspective of gender paradigm. Highlights current trends in education and arts. The attention on the importance of gender knowledge in forming the modern teacher consciousness, the nature of his relationship with the world, depending on the perception and understanding of meaning of artistic characters works from traditional gender stereotypes and socio-cultural experience are presented. System for integration gender concept in the study practice as a basis for humanizing education and moving the expert consciousness to the new level is proposed. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views

1

2

2

2912

17887

1

415

1

1

1

2783306

104409

5359251

207361
Downloads

1

3

1

1

1

5359263

1

5359250

14
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bulatova_stereotypical_thinking.pdf | 209.96 kB | Adobe PDF | 10718535 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.