Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52864
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Аксіологічний вимір післядипломної освіти |
Other Titles |
Аксиологическое измерение последипломного образования Axiological dimension of postgraduate education |
Authors |
Сагуйченко, В.
|
ORCID | |
Keywords |
філософія освіти philosophy of education післядипломна педагогічна освіта postgraduate teacher education философия образования последипломное педагогическое образование философия образования |
Type | Article |
Date of Issue | 2013 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52864 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Сагуйченко, В. Аксіологічний вимір післядипломної освіти [Текст] / В. Сагуйченко // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць / УАБС НБУ. - Суми, 2013. – Вип. 4. – С. 91-100. |
Abstract |
Проаналізовано аксіологічні аспекти післядипломної педагогічної освіти та подальші тенденції її розвитку. Звернуто увагу на роль особистості педагога і керівника загальноосвітнього навчального закладу на загальний результат реформування освіти. В статті розглядається поняття “випереджаюча професійна освіта”. Показано, що післядипломна освіта має справу із сформованими особистостями, які одержують у системі післядипломної освіти імпульси для свого подальшого розвитку. Звернуто увагу на роль випереджаючої освіти у сучасному світі. In this article analyzed the axiological aspects of postgraduate teacher education and future development trends. Attention to the role of the individual teacher and the head of an educational institution on the overall result of education reform. In the article the concept of “proactive professional education”. Shown that postgraduate education is dealing with formed personalities who obtained post-graduate education impulses for further development. Attention to the role ahead of education in today’s world. Проанализированы аксиологические аспекты последипломного педагогического образования и дальнейшие тенденции ее развития. Обращено внимание на роль личности педагога и руководителя общеобразовательного учебного заведения на общий результат реформирования образования. В статье рассматривается понятие "упреждающая профессиональное образование". Показано, что последипломное образование имеет дело со сложившимися личностями, которые получают в системе последипломного образования импульсы для своего дальнейшего развития. Обращено внимание на роль опережающего образования в современном мире. |
Appears in Collections: |
Світогляд - Філософія - Релігія |
Views
Australia
1
Germany
1
Greece
1175
Iran
1
Ireland
4696
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
196
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
46176
United Kingdom
23479
United States
625952
Unknown Country
46175
Downloads
Azerbaijan
2350
Germany
504052
Ireland
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
260244
United Kingdom
1
United States
504049
Unknown Country
26
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Saguychenko_philosophy_of_education.pdf | 659.95 kB | Adobe PDF | 1270725 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.