Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52864
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аксіологічний вимір післядипломної освіти
Other Titles Аксиологическое измерение последипломного образования
Axiological dimension of postgraduate education
Authors Сагуйченко, В.
ORCID
Keywords філософія освіти
philosophy of education
післядипломна педагогічна освіта
postgraduate teacher education
философия образования
последипломное педагогическое образование
философия образования
Type Article
Date of Issue 2013
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/52864
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Сагуйченко, В. Аксіологічний вимір післядипломної освіти [Текст] / В. Сагуйченко // Світогляд – Філософія – Релігія: зб. наук. праць / УАБС НБУ. - Суми, 2013. – Вип. 4. – С. 91-100.
Abstract Проаналізовано аксіологічні аспекти післядипломної педагогічної освіти та подальші тенденції її розвитку. Звернуто увагу на роль особистості педагога і керівника загальноосвітнього навчального закладу на загальний результат реформування освіти. В статті розглядається поняття “випереджаюча професійна освіта”. Показано, що післядипломна освіта має справу із сформованими особистостями, які одержують у системі післядипломної освіти імпульси для свого подальшого розвитку. Звернуто увагу на роль випереджаючої освіти у сучасному світі.
In this article analyzed the axiological aspects of postgraduate teacher education and future development trends. Attention to the role of the individual teacher and the head of an educational institution on the overall result of education reform. In the article the concept of “proactive professional education”. Shown that postgraduate education is dealing with formed personalities who obtained post-graduate education impulses for further development. Attention to the role ahead of education in today’s world.
Проанализированы аксиологические аспекты последипломного педагогического образования и дальнейшие тенденции ее развития. Обращено внимание на роль личности педагога и руководителя общеобразовательного учебного заведения на общий результат реформирования образования. В статье рассматривается понятие "упреждающая профессиональное образование". Показано, что последипломное образование имеет дело со сложившимися личностями, которые получают в системе последипломного образования импульсы для своего дальнейшего развития. Обращено внимание на роль опережающего образования в современном мире.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

Australia Australia
1
Germany Germany
1
Greece Greece
1175
Iran Iran
1
Ireland Ireland
4696
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
196
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
46176
United Kingdom United Kingdom
23479
United States United States
625952
Unknown Country Unknown Country
46175

Downloads

Azerbaijan Azerbaijan
2350
Germany Germany
504052
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
260244
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
504049
Unknown Country Unknown Country
26

Files

File Size Format Downloads
Saguychenko_philosophy_of_education.pdf 659.95 kB Adobe PDF 1270725

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.