Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53093
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Социальная ответственность бизнеса как характеристика эффективности предпринимательской культуры национального хозяйства |
Other Titles |
Social corporate responsibility as a characteristic of national business culture effectiveness |
Authors |
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577 |
Keywords |
социальная ответственность предпринимательская культура национальная экономика ивация социально ответственного поведения модель инсайдера-аутсайдера social responsibility business culture national economy motivation of socially responsible behavior insider-outsider model |
Type | Article |
Date of Issue | 2012 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53093 |
Publisher | Східний інститут українознавства імені Ковальських |
License | |
Citation | Петрушенко Ю.Н. Социальная ответственность бизнеса как характеристика эффективности предпринимательской культуры национального хозяйства / Ю.Н. Петрушенко // Перекрестки. Журнал исследований восточноевропейского Пограничья. - 2012. – №3-4. – С. 340-364 |
Abstract |
Сущность предпринимательской культуры раскрывают способы, с помощью которых организации осуществляют свою деятельность с целью получения прибыли. Поэтому через отношение к социальной ответственности, которая сегодня является не добровольным дополнением к хозяйственной деятельности предприятия, а методом управления бизнесом, можно проследить эффективность сформировавшейся предпринимательской культуры.
Цель статьи – определить специфику формирования социальной ответственности бизнеса в условиях становления предпринимательской культуры в национальном хозяйстве Украины. Business culture is described by the ways in which organizations run their business for profit. Nowadays corporate social responsibility is not a voluntary supplement to the business. It is mostly a method of business management. Therefore, one can determine the effectiveness of the formed business culture looking at the relation to social responsibility. The purpose of the paper is to determine the specificity of forming corporate social responsibility in terms of formation of national business culture in Ukraine. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
Germany
2
Greece
1
Ireland
3038
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
421657
United Kingdom
20100
United States
318889
Unknown Country
39809
Downloads
Austria
1
Azerbaijan
6073
Finland
1560
France
318889
Georgia
113357
Germany
20106
Kazakhstan
20102
Kyrgyzstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Poland
1
Russia
2
Slovakia
1
Sweden
6077
Taiwan
1
Ukraine
803503
United Kingdom
1
United States
803500
Unknown Country
318974
Uzbekistan
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Petrushenko_Sotsyalnaia_otvetstvennost.PDF | 539.22 kB | Adobe PDF | 2412152 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.