Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53093
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Социальная ответственность бизнеса как характеристика эффективности предпринимательской культуры национального хозяйства
Other Titles Social corporate responsibility as a characteristic of national business culture effectiveness
Authors Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
Keywords социальная ответственность
предпринимательская культура
национальная экономика
ивация социально ответственного поведения
модель инсайдера-аутсайдера
social responsibility
business culture
national economy
motivation of socially responsible behavior
insider-outsider model
Type Article
Date of Issue 2012
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53093
Publisher Східний інститут українознавства імені Ковальських
License
Citation Петрушенко Ю.Н. Социальная ответственность бизнеса как характеристика эффективности предпринимательской культуры национального хозяйства / Ю.Н. Петрушенко // Перекрестки. Журнал исследований восточноевропейского Пограничья. - 2012. – №3-4. – С. 340-364
Abstract Сущность предпринимательской культуры раскрывают способы, с помощью которых организации осуществляют свою деятельность с целью получения прибыли. Поэтому через отношение к социальной ответственности, которая сегодня является не добровольным дополнением к хозяйственной деятельности предприятия, а методом управления бизнесом, можно проследить эффективность сформировавшейся предпринимательской культуры. Цель статьи – определить специфику формирования социальной ответственности бизнеса в условиях становления предпринимательской культуры в национальном хозяйстве Украины.
Business culture is described by the ways in which organizations run their business for profit. Nowadays corporate social responsibility is not a voluntary supplement to the business. It is mostly a method of business management. Therefore, one can determine the effectiveness of the formed business culture looking at the relation to social responsibility. The purpose of the paper is to determine the specificity of forming corporate social responsibility in terms of formation of national business culture in Ukraine.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

Argentina Argentina
1
Germany Germany
2
Greece Greece
1
Ireland Ireland
3038
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
421657
United Kingdom United Kingdom
20100
United States United States
318889
Unknown Country Unknown Country
39809

Downloads

Austria Austria
1
Azerbaijan Azerbaijan
6073
Finland Finland
1560
France France
318889
Georgia Georgia
113357
Germany Germany
20106
Kazakhstan Kazakhstan
20102
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Poland Poland
1
Russia Russia
2
Slovakia Slovakia
1
Sweden Sweden
6077
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
803503
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
803500
Unknown Country Unknown Country
318974
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Petrushenko_Sotsyalnaia_otvetstvennost.PDF 539.22 kB Adobe PDF 2412152

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.