Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53211
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розвиток крос-культурної компетентності студентів економічних спеціальностей на заняттях з англійської мови
Other Titles Развитие кросс-культурной компетентности студентов экономических специальностей на занятиях по английскому языку
Developing Cross-Cultural competence of Students of Economics at English classes
Authors Соколова, І.В.
ORCID
Keywords англіійська мова як іноземна
крос-культурна компетентність
студенти економічних спеціальностей
еnglish as a foreign language
students of Economics
английский язык как иностранный
кросс-культурная компетентность
студенты экономических специальностей
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53211
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Соколова І.В. Розвиток крос-культурної компетентності студентів економічних спеціальностей на заняттях з англійської мови / І.В. Соколова // Світогляд - Філософія - Релігія: зб. наук. праць. - 2014. - Вип. 7. - С.197 - 205.
Abstract Для студентів, які вивчають іноземну мову, важливим є розвивати обізнаність того, як різниця культур може впливати на комунікацію. Викладач іноземної мови має націлити студентів на розвиток перцептивних умінь, спрямовуючи їх на ідентифікацію культурних елементів як в усному, так і письмовому мовленні. Важливо допомагати студентам говорити та писати адекватно вимогам даної культури, а також реагувати у випадку виникнення прагматичних помилок. Метою дослідження є визначити роль і .місце культурного аспекту у процесі викладання/ вивчення іноземних мов.
Developing students' broad cross-сultural awareness and encouraging their tolerance for other cultures are among main aims of teaching in a foreign language classroom. It is a key concern for a language teacher to develop stu¬dents ' awareness of how cultural differences can influence communication. Thus, it is first important to develop receptive abilities, to identify cultural elements in both oral and written texts. Developing cross-cultural awareness oа students of Economics includes such aspects as analysing beliefs and values, lifestyles, cultural background and developing tolerance. Verbal and non-verbal communica¬tion, as well as text reading, text compiling and text listening are important areas for developing cross-cultural awareness of students of Economics.
Для студентов, изучающих иностранный язык, важно развивать обознанность того, как разница культур может влиять на коммуникацию. Преподаватель иностранного языка должен нацелить студентов на развитие перцептивных умений, направляя их на идентификацию культурных элементов как в устной, так и письменной речи. Важно помогать студентам говорить и писать по требованиям данной культуры, а также реагировать в случае возникновения прагматических ошибок. Целью исследования является определить роль и место культурного аспекта в процессе преподавания / изучения иностранных языков.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
Germany Germany
30652
Greece Greece
1
Ireland Ireland
7664
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
667
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
346197
United Kingdom United Kingdom
87956
United States United States
519147
Unknown Country Unknown Country
992319

Downloads

China China
1
Germany Germany
2
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
519147
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
992319
Unknown Country Unknown Country
21

Files

File Size Format Downloads
Sokolova_students_of_Economics.pdf 305.09 kB Adobe PDF 1511494

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.