Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future |
Other Titles |
Роль вчителя у викладанні іноземних мов: ретроспективний аналіз та погляд у майбутнє |
Authors |
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
|
ORCID | |
Keywords |
методологія викладання іноземних мов методология обучения иностранным языкам foreign languages teaching methodology методи викладання методы обучения learner-centredness методичні прийоми методические приемы techniques діяльнісно-орієнтований підхід деятельностно-ориентированный подход action-oriented approach |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689 |
Publisher | Національний університет "Острозька академія" |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Hnapovska, L. Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future / L. Hnapovska // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія Філологічна: збірник наукових праць / Уклад.: І.В. Ковальчук, Л.М. Коцюк, С.В. Новоселецька. - Острог: Національного ун-ту "Острозька академія", 2015. - Вип. 53. - С. 283-286. |
Abstract |
The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching. У статті наведено історичний екскурс у розвиток підходів до викладання іноземних мов. Концептуальні ознаки кожного з підходів охарактеризовано в термінах методів та прийомів, типових в межах розглянутих методологічних парадигм. Особливу увагу приділено професійним компетенція та ролям, що притаманні вчителю в контексті діяльнісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views

1

51819473

13048

1

52036

1

1

1

1

1

1

1982878

639102

108309878

327617684

979
Downloads

2

1

1

1

5948476

1

108309876

4

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hnapovska_Teacher_Roles .pdf | 297.9 kB | Adobe PDF | 114258363 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.