Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future |
Other Titles |
Роль вчителя у викладанні іноземних мов: ретроспективний аналіз та погляд у майбутнє |
Authors |
Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
|
ORCID | |
Keywords |
методологія викладання іноземних мов методология обучения иностранным языкам foreign languages teaching methodology методи викладання методы обучения learner-centredness методичні прийоми методические приемы techniques діяльнісно-орієнтований підхід деятельностно-ориентированный подход action-oriented approach |
Type | Article |
Date of Issue | 2015 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/53689 |
Publisher | Національний університет "Острозька академія" |
License | |
Citation | Hnapovska, L. Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future / L. Hnapovska // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Серія Філологічна: збірник наукових праць / Уклад.: І.В. Ковальчук, Л.М. Коцюк, С.В. Новоселецька. - Острог: Національного ун-ту "Острозька академія", 2015. - Вип. 53. - С. 283-286. |
Abstract |
The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching. У статті наведено історичний екскурс у розвиток підходів до викладання іноземних мов. Концептуальні ознаки кожного з підходів охарактеризовано в термінах методів та прийомів, типових в межах розглянутих методологічних парадигм. Особливу увагу приділено професійним компетенція та ролям, що притаманні вчителю в контексті діяльнісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
China
51819473
Germany
13048
Hong Kong SAR China
1
Ireland
52036
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
1
Romania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
1982878
United Kingdom
639102
United States
108309878
Unknown Country
164800280
Vietnam
979
Downloads
Germany
2
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
5948476
United Kingdom
1
United States
108309876
Unknown Country
4
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Hnapovska_Teacher_Roles .pdf | 297.9 kB | Adobe PDF | 114258363 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.