Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/54130
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Філософсько-релігійний синтез у творчості діячів Києво-Могилянської академії |
Other Titles |
Philosophical and religious synthesis in creativity of Kyiv-Mohyla academy |
Authors |
Mozghovyi, Ivan Pavlovych
|
ORCID | |
Keywords |
церква академія професори Бог схоластика неоплатонізм природа вчення church academy professors God scholasticism Neo-platonism nature teaching |
Type | Article |
Date of Issue | 2002 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/54130 |
Publisher | Тернопільський державний педагогічний університет ім. В. Гнатюка |
License | |
Citation | Мозговий, І. Філософсько-релігійний синтез у творчості діячів Києво-Могилянської академії / І. Мозговий // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Серія. Філософія. – 2002. – № 9. – С. 20–25. |
Abstract |
В статті аналізуються спроби викладачів Києво-Могилянської академії поєднати філософську спадщину античного світу і Західної Європи з системою віровчення православної Церкви в Україні. The attemps of teacher from Kiev-Mogila Academy to combine the philosophical heritage of Ancient World and Western Europe with the system of Orthodoxal Church’s doctring in Ukraine are analyzed in the article. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Australia
1
China
39824108
Germany
287206
Ireland
41135
Japan
1
Lithuania
1
Nigeria
1
Singapore
1
Ukraine
12467190
United Kingdom
2094193
United States
138545206
Unknown Country
4183155
Downloads
China
138545206
Germany
47
India
1
Ireland
1
Lithuania
1
Ukraine
138545206
United Kingdom
1
United States
197442199
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mozghovyi_Filosofsko_relihiinyi_syntez.pdf | 348.32 kB | Adobe PDF | 474532663 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.