Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55500
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Improving of intellectual property marketing management in the agrarian sphere of region |
Other Titles |
Совершенствование управления маркетингом интеллектуальной собственности в аграрной сфере региона Удосконалення управління маркетингом інтелектуальної власності в аграрній сфері регіону |
Authors |
Мakhnusha, S.M.
|
ORCID | |
Keywords |
інтелектуальна власність интеллектуальная собственность intellectual property маркетинг marketing управління управление management аграрна сфера аграрная сфера agrarian sphere область region маркетинг-мікс маркетинг-микс marketing-mix комерціалізація коммерциализация commercialization маркетинг інвестицій маркетинговые инвестиции marketing investment |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55500 |
Publisher | Sumy State University |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Мakhnusha, S.M. Improving of intellectual property marketing management in the agrarian sphere of region / S.M. Мakhnusha // Economic Processes Management: International Scientific EJournal. - 2017. - №1(14). -http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_1/epm2017_1_7.pdf |
Abstract |
In the article the author proved that Ukraine's economy needs to create more favorable
conditions for the development of the agricultural sector by intensifying the development of
innovation and implementation of intellectual property rights and effectively manage their
marketing. It analyzes the main range of problems, which is embedded in an understanding of
marketing management of intellectual property, and presents possible solutions and improvements
in this background. It was formed mechanism of intellectual property marketing in the agricultural
sector in the region and proposed approach to evaluating the effectiveness of measures to manage
intellectual property marketing in the agricultural sector in the region. У статті автором було доведено, що економіка України потребує створення більш сприятливих умов для розвитку аграрної сфери шляхом інтенсифікації розробки інновацій та впровадження об’єктів інтелектуальної власності та ефективного управління їх маркетингом. Було проаналізовано основне коло проблем, яке вкладається в розуміння управління маркетингом інтелектуальної власності, та подано шляхи їх подолання й покращення ситуації на цьому тлі. Було сформовано механізм управління маркетингом інтелектуальної власності аграрної сфери регіону та запропоновано підхід до оцінки ефективності проведених заходів з управління маркетингом інтелектуальної власності аграрної сфери регіону. В статье автором было доказано, что экономика Украины нуждается в создании более благоприятных условий для развития аграрной сферы путем интенсификации разработки инноваций и внедрения объектов интеллектуальной собственности и эффективного управления их маркетингом. Были проанализированы основной круг проблем, которые вкладываются в понимание управления маркетингом интеллектуальной собственности, и представлены пути их преодоления и улучшения ситуации на этом фоне. Был сформирован механизм управления маркетингом интеллектуальной собственности аграрной сферы региона и предложен подход к оценке эффективности проведенных мероприятий по управлению маркетингом интеллектуальной собственности аграрной сферы региона. |
Appears in Collections: |
Economic Processes Management (Управління економічними процесами) |
Views

1866

5569

21040238

1

3214794

1

1

1

18712

950245354

83535879

41786654

-1211016789

-138649858

74850
Downloads

5567

1

1

1

1

1

1

250602019

1

1900490708

15

1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Мakhnusha_Intellectual_property.pdf | 399.63 kB | Adobe PDF | -2143868979 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.