Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини |
Other Titles |
Особенности организации учебно-производственной практики будущих экономистов-международников в высших школах Германии Peculiarities of the future specialists in the foreign affairs practice organization in the higher institutions of Germany |
Authors |
Otroshchenko, Larysa Stepanivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-2333-333X |
Keywords |
фахівці зовнішньоекономічного профілю розвиток професійної компетентності навчально-виробнича практика дуальний принцип Німеччина specialists in foreign affairs development of the professional competence practice dual principle Germany специалисты внешнеэкономического профиля развитие профессиональной компетентности учебно-производственная практика дуальный принцип Германия |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55673 |
Publisher | КІМ |
License | |
Citation | Отрощенко, Л.С. Особливості організації навчально-виробничої практики майбутніх економістів-міжнародників у вищих школах Німеччини [Текст] / Л.С. Отрощенко // Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. – Київ: КІМ, 2009. – С. 566–571. |
Abstract |
У статті розглянуто організацію практики майбутніх фахівців зовнішньоекономічного профілю Німеччини як чинника розвитку їх фахової, соціальної та інтеркультурологічної компетентностей; визначено її особливості, розглянуті обов’язкові умови щодо організації практики за кордоном. Наведено приклади використання традиційного у у вищій економічній освіті країни. The organization of the practice of the future German specialists in the field of International Economy as a ground of the development of their professional, social and intercultural competences is considered in the article; peculiarities of the practice are defined; compulsory conditions of abroad practice are considered. The examples of the application of the traditional dual principle in the higher economic education in Germany are given. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
1
Germany
537500
Greece
1
Ireland
52407
Lithuania
1
Netherlands
1377
Seychelles
1
Singapore
1
Ukraine
5219452
United Kingdom
1776590
United States
90722444
Unknown Country
5219451
Downloads
Germany
15616
Lithuania
1
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
52302104
United Kingdom
1
United States
90722445
Unknown Country
6
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Otroschenko_dual_principle2.pdf | 335.11 kB | Adobe PDF | 143040175 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.