Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55775
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Стратегія удосконалення іпотечного кредитування в банку з метою підвищення його конкурентоспроможності |
Other Titles |
Strategy of improvement mortgage lending in the bank to increase its competitiveness |
Authors |
Берегуля, О.В.
|
ORCID | |
Keywords |
іпотечний кредит ипотечный кредит mortgage instruments інструменти іпотечного кредитування инструменты ипотечного кредитования mortgage lending instruments стандарти іпотечного кредитування стандарты ипотечного кредитования standards of mortgage lending конкуренція конкуренция competition банківські ризики банковские риски banking risks |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55775 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Берегуля, О.В. Стратегія удосконалення іпотечного кредитування в банку з метою підвищення його конкурентоспроможності [Текст] / О.В. Берегуля // Проблеми і перспективи розвитку банківської системи України: збірник наукових праць. – Суми: УАБС НБУ, 2009. - Вип. 25. - С. 293-301. |
Abstract |
У статті розглянуто проблеми іпотечного ринку України шляхом формування стратегії роботи комерційного банку на цьому сегменті кредитного ринку. Стратегія роботи банку з іпотечними кредитами розглянута з позицій підвищення його конкурентоспроможності. Автор визначив такі напрямки формування стратегії банку: 1) забезпечення довгими ресурсами; 2) регулювання ризиків; 3) забезпечення доступу потенційних клієнтів до іпотечних кредитів.
Порушено питання поглиблення сегментації клієнтів банку в розрізі соціальних груп і на цій основі проведення диверсифікації стандартів іпотечного кредитування. The article is considered with the problems of mortgage market of Ukraine in the prism of forming of strategy of commercial bank work on this segment of credit market. The strategy of work of a bank with mortgage credits is considered from the positions of increasing of its competitiveness. The author designated directions of forming of bank strategy: 1) providing by long resources; 2) regulation of risks; 3) providing of access of potentional clients to the mortgage credits. The author especially marks out the question of deepening of segmentation of bank clients as social groups and on this basis conducting of diversification of standards of mortgage crediting. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
France
1
Germany
45
Greece
1
Ireland
32359
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
977
Ukraine
314305
United Kingdom
159838
United States
2577775
Unknown Country
314304
Downloads
China
1
France
2
Germany
1755944
Lithuania
17154
Netherlands
1
Norway
1
Russia
4
Ukraine
1756002
United Kingdom
1
United States
3399610
Unknown Country
134
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Berehulia_Ipotechne_kredytuvannia.pdf | 1.29 MB | Adobe PDF | 6928854 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.