Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55884
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії |
Other Titles |
Customer switching behavior in the New Zealand banking industry |
Authors |
Клемес, М.
Ган, К. Женг, Л.Я. |
ORCID | |
Keywords |
режим переключення клієнтів банківський сектор Нової Зеландії модель Logit Choice customer switching behavior New Zealand banking industry Logit Choice Model |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55884 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Клемес М. Режим переключення в банківському секторі Нової Зеландії / М. Клемес, К. Ган, Л.Я. Женг // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Том Т.2. - N 4. - С. 50-64. |
Abstract |
Глобальна дерегуляція банківського сектора на початку 1980-х років вплинула на зміну клієнтами провайдерів фінансових послуг, якій можна ще дати назву “переключення”. Ця ситуація не оминула і новозеландський банківський сектор. Проте в академічних виданнях з маркетингу темі зміни клієнтами банку приділено недостатньо уваги. В даній статті визначено та проаналізовано фактори, які впливають на зміну/переключення банку в Новій Зеландії з точки зору клієнта. Дані для дослідження були отримані за допомогою кореспондентського методу опитування 1,960 домашніх господарств в місті Крайстчерч. Для аналізу інформації та визначення впливу, який мають ці фактори на поведінку клієнтів під час переключення в Новій Зеландії, було використано метод логістичної регресії, результати якої підтверджують те, що відповідальність клієнтів, якість обслуговування, репутація, задоволення клієнтів, молодий вік та низький освітній рівень є тими факторами, які найбільшою мірою впливають на зміну провайдера фінансових послуг.
Global deregulation of the banking industry that began in the early 1980s has contributed to increased customer switching. This situation is also evident in the New Zealand banking industry. However, limited research has been published in academic marketing journals focusing on switching behavior in the banking industry. This study identifies and examines the factors that contribute to bank switching in New Zealand from the customer’s perspective.
Data for this study were obtained through a mail survey sent to 1,960 households in Christchurch, New Zealand. Logistic regression is used to analyze the data and determine the impact the factors have on customer switching behavior in New Zealand. The logistic regression results confirm that customer commitment, service quality, reputation, customer satisfaction, young-age, and low educational level are the most likely factors that contribute to customers’ switching banks. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
China
1
France
1
Germany
27
Greece
1
Ireland
13333
Lithuania
1
Netherlands
593
Sweden
1
Ukraine
90655
United Kingdom
46512
United States
1299558
Unknown Country
90654
Downloads
China
2
Germany
29
Lithuania
1
Ukraine
332433
United Kingdom
1
United States
1299559
Unknown Country
20
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Klemes_Rezhym.pdf | 547.55 kB | Adobe PDF | 1632045 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.