Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55887
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру |
Other Titles |
A research on the basic motivational factors in consumer bank selection: evidence from Northern Cyprus |
Authors |
Сафаклі, О.
|
ORCID | |
Keywords |
Північний Кіпр вибір банку мотиваційні фактори Northern Cyprus bank selection motivational factors |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55887 |
Publisher | ДВНЗ "УАБС НБУ" |
License | |
Citation | Сафаклі О. Вивчення базових мотиваційних факторів, які впливають на вибір банку клієнтом: дані з Північного Кіпру / О. Сафаклі // Банки та банківські системи країн світу. - 2007. - Том Т.2. - N 4. - С. 73-80. |
Abstract |
З метою збереження існуючої клієнтської бази та залучення нової клієнтури керівництво комерційних банків повинне виявляти та аналізувати фактори, які впливають на вибір банку клієнтом. Дана робота зосереджена на вивченні критеріїв, якими керуються жителі різних міст Північного Кіпру, обираючи банк. Результати показали, що головними факторами, які впливають на вибір банку клієнтами, є якість та ефективність обслуговування, репутація банку, зручне розташування, наявність місць для паркування, фінансові фактори та думка інших людей. Результати також вказали на те, що може виникнути необхідність у розгляді різних демографічних особливостей респондентів як різних сегментів з різними пріоритетами у виборі банку.
Commercial banks need to identify the criteria on which potential customers determine their bank selection decision in order to plan an appropriate marketing strategy for keeping present customers and attracting new ones. The study focuses on examining bank selection criteria employed by customers residing in various cities of Northern Cyprus. The findings reveal that the chief factors determining customers’ bank selection are: “Service Quality and Efficiency”, “Bank Image”, “Convenient Location”, “Parking facilities”, “Financial factors” and “Affected opinion”. The findings also show that it may be necessary to deal with different demographic characteristics of respondents as distinctive segments with different priorities in their bank selection process. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Canada
1
China
1
France
1
Germany
29
Greece
1
India
1
Ireland
24407
Italy
1
Lithuania
1
Netherlands
660
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
210100
United Kingdom
106865
United States
2838678
Unknown Country
210099
Downloads
China
2
Germany
1182174
Indonesia
1
Lithuania
1
Ukraine
630004
United Kingdom
1
United States
2838679
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Safakli_Vyvchennia.pdf | 491.04 kB | Adobe PDF | 4650863 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.