Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55999
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Готовність до самоосвіти як компонент особистісно-професійного розвитку студентів та проблеми її формування |
Other Titles |
Готовность к самообразованию как компонент личностно-профессионального развития студентов и проблемы ее формирования Self-education Preparedness as a Constituency of Personal and Professional Development of Students and the Problems of Forming It. |
Authors |
Mylenkova, Rymma Volodymyrivna
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-6712-7319 |
Keywords |
самоосвіта самовиховання самовдосконалення особистісно-професійний розвиток самообразование самовоспитание самосовершенствование личностно-профессиональное развитие self-education self-discipline autocompetition personal and professional development |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/55999 |
Publisher | Київ : КНЛУ |
License | |
Citation | Миленкова, Р.В. Готовність до самоосвіти як компонент особистісно-професійного розвитку студентів та проблеми її формування [Текст] / Р.В. Миленкова // Теоретичні питання науки, освіти та виховання науки : збірник наукових статей. – Київ, 2011. – Вип. 43. – С. 31–34. |
Abstract |
Стаття присвячена теоретичним аспектам забезпечення формування механізму самоосвіти майбутніх фахівців. Розглянуто структурні компоненти самоосвіти як категорії, педагогічні умови та складності реалізації процесу формування механізму самоосвіти як компоненту особистісно-професійного розвитку студента у навчально-виховному процесі. Статья посвящена теоретическим аспектам обеспечения формирования механизма самообразования будущих специалистов. Рассмотрены структурные компоненты самообразования как категории, педагогические условия и трудности реализации процесса формирования механизма самообразования как компонента личностно-профессионального развития в учебно-воспитательном процессе. The article is devoted to the theoretical aspects of forming self-education abilities mechanisms of students. The structural components as of a category, some pedagogical conditions and difficulties of teaching the self-education abilities realization in educational process are observed. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Belgium
1
China
1
Côte d’Ivoire
1
France
7463
Germany
381
Greece
1
Ireland
185037
Lithuania
1
Netherlands
1867
Sweden
28725
Ukraine
1276607
United Kingdom
640170
United States
18360914
Unknown Country
21777776
Downloads
China
3
France
185033
Germany
412607
Lithuania
1
Poland
1
Ukraine
4693472
United Kingdom
1
United States
18360912
Unknown Country
16
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Milenkova_Preparedness_Selfstudy.pdf | 300.9 kB | Adobe PDF | 23652046 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.