Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56216
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Особливості реалізації прагматичної настанови інформаціїно-рекламних текстів розгорнутого типу |
Other Titles |
Peculiarities of realization of Pragmatic Purpose of Extended Informational-Advertising Texts |
Authors |
Соколова, І.В.
|
ORCID | |
Keywords |
лінгвістика тексту прагматична настанова адресат інформаціно-рекламний текст informational and advertising text addressee text linguistics pragmatic purpose |
Type | Article |
Date of Issue | 2006 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56216 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | |
Citation | Соколова, І.В. Особливості реалізації прагматичної настанови інформаційно-рекламних текстів розгорнутого типу [Текст] / І.В. Соколова // Вісник СумДУ. - 2006. - Том 1.– № 11(95). - С. 110-116. |
Abstract |
Стаття надає результати аналізу лексико-семантичної структури фнормаційно-рекламних текстів розширеного типу. Робляться висновки, що лексико-семантична структура ІРТ містить термінологічні елементи, а також стилітично марковані лексичні одиниці, функціонування яких спрямоване на реалізацію прагматичної настанови доного типу текстів. The article represents results of analysis of lexical and semantic structure of extended informational and advertising type of texts. It is concluded that IAT's lexical and semantic structure contains terminological elements as well as stylistically marked lexical units aimed at fulfilling the pragmatic purpose of the text type. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Argentina
1
France
1
Germany
109724
Greece
1
Ireland
25968
Lithuania
1
Ukraine
1511247
United Kingdom
756858
United States
7752580
Unknown Country
9
Downloads
China
1
France
6584
Germany
325436
Greece
1
Lithuania
1
Ukraine
2944956
United Kingdom
2
United States
7752579
Unknown Country
10
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sokolova_Peculiarities of Realization of Pragmatic Purpose of Extended Informational Advertising Texts.PDF | 149.57 kB | Adobe PDF | 11029570 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.