Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56244
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Текстотвірні та текстооформлюючі категорії інформаційно-рекламних текстів |
Other Titles |
Text-Forming and Text-Making Categories of Informational-Advertising Texts |
Authors |
Соколова, І.В.
|
ORCID | |
Keywords |
категорії тексту інформаційно-рекламний текст прагматична спрямованість категорія адресату text categories informational-advertising text pragmatic orientation category of addressee |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56244 |
Publisher | СумДПУ ім. А.С.Макаренко |
License | |
Citation | Соколова І.В. Текстотвірні та текстоофрмлюючі категорії інформаціно-рекламних текстів / І.В. Соклова // Філологічні науки : зб. наук. праць. - Суми, 2007. - С. 97-105. |
Abstract |
У статті надаються результати дослідження основних текстотвірних та текстооформлюючих категорій інформаційно-рекламного тексту, серед яких - інтегративність, прагматична спрямованість, адресованість, інформативність, позитивна оцінність. The article represents the results of investigation of main text-forming and tex-making categories of informational-advertising text type: integration, pragmatic orientation, addressee's representation, explicit information presentation, positive estimation. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
1
Germany
52
Greece
1
Ireland
20999
Japan
1
Lithuania
1
Ukraine
157497
United Kingdom
79798
United States
1089118
Unknown Country
17
Downloads
Czechia
1
Germany
54
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
314017
United Kingdom
1
United States
830750
Unknown Country
13
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Sokolova_Text_making.PDF | 165.44 kB | Adobe PDF | 1144839 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.