Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56255
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Моделювання професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ |
Other Titles |
The Modeling of Professionally-Applied Physical Preparation Students |
Authors |
Pylypei, Leonid Petrovych
|
ORCID |
http://orcid.org/0000-0003-3508-1675 |
Keywords |
студенти моделювання професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) системний підхід students modeling of professionally-applied physical preparation (PAPР) system approach |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56255 |
Publisher | Харківська державна академія фізичної культури |
License | |
Citation | Пилипей Л.П. Моделювання професійно-прикладної фізичної підготовки студентів ВНЗ / Л.П. Пилипей // Слобожанський науково-спортивний вісник : зб. наук. праць / Харківська державна академія фізичної культури. - Харків, 2009. - № 4. - С. 145-148. |
Abstract |
В статті розглядається психофізіологічна готовність випускників вузів запитам практики. Показано педагогічні особливості, які привносить кредитно-модульна технологія навчання, що суттєво впливає на побудову процесу професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) студентів вузів з використанням моделювання і на основі педагогічної парадигми гуманістичного підходу в освіті.
Дослідження присвячено вивченню проблеми моделювання професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вузів економічного профілю за допомогою макропроектування для вирішення функціонально-структурних питань і мікропроектування для розробки елементів системи. In the article readiness of graduating students of institutes of higher is examined to the queries of practice. Pedagogical features, which by credit-module technology of studies which substantially influences on the construction of process of the professionally applied physical preparation (PPFP) of students of institutes of higher with the use of design and on the basis of pedagogical paradigm of humanism approach in education, are shown. The research is devoted to the examination of the problem of PAPР modeling of the students of economy with the help of macroprojecting for the functional-structural matters’ solution and microprojecting for the system elements’ working out. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Germany
24
Greece
1
Ireland
3664
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
14095
United Kingdom
7329
United States
42027
Unknown Country
14094
Downloads
Belgium
1
Germany
7330
Ireland
1
Lithuania
1
Norway
1
Poland
1
Singapore
1
Ukraine
42029
United Kingdom
1125
United States
81236
Unknown Country
3
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pylypei_Modeliuvannia_profesiino_prykladnoi.pdf | 266.83 kB | Adobe PDF | 131729 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.