Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56304
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Міжнародні стандарти оцінювання професійної майстерності викладачів іноземної мови |
Other Titles |
Международные стандарты оценки профессионального мастерства преподавателей иностранного языка International Standards of Assessing Language Teacher Competencies |
Authors |
Andreiko, Larysa Volodymyrivna
|
ORCID | |
Keywords |
міжнародні стандарти международные стандарты international standards професійний розвиток профессиональное развитие professional development викладач іноземної мови преподаватель иностранного языка English Language Teacher кваліфікаційні вимоги квалификационные требования qualification criteria вищий навчальний заклад высшее учебное заведение higher educational institution |
Type | Article |
Date of Issue | 2016 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56304 |
Publisher | Гнозис |
License | |
Citation | Андрейко Л.В. Міжнародні стандарти оцінювання професійної майстерності викладачів іноземної мови / Л.В. Андрейко. // Гуманітарний вісник ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди"− Додаток 3 до Вип.36, Том ІІ (18): Тематичний випуск "Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання". – 2016. – С. 208–216. |
Abstract |
В статті розглядається проблема розробки кваліфікаційних вимог до викладачів іноземної мови. Детально аналізується остання за появою Кембриджська шкала CETF (Cambridge English Teaching Framework), як найбільш повна і докладна. Обґрунтовується доречність застосування міжнародного досвіду в процесі розробки професійних стандартів для викладачів іноземної мови і модернізації навчального процесу у вищих навчальних закладах України. В статье рассматривается проблема разработки квалификационных требований к преподавателям иностранного языка. Подробно анализируется последняя за появлением Кембриджская шкала CETF (Cambridge English Teaching Framework), как наиболее полная и подробная. Обосновывается уместность применения международного опыта в процессе разработки профессиональных стандартов для преподавателей иностранного языка и модернизации учебного процесса в высших учебных заведениях Украины. The article looks into the problem of developing standards for mapping and assessing language teacher competencies. Cambridge English Teaching Framework developed by Cambridge English Language Assessment in 2014 is analyzed in greater detail as the one that takes into account earlier initiatives on developing frameworks of standards for language teachers. This framework has five main categories, with each of these categories broken down further, making a total of 36 framework components. The framework is also organized according to four stages of teacher competency: Foundation; Developing; Proficient; Expert. It is aimed at helping teachers to identify where they are in their professional career as well as helping teachers and their employers to think about where to go next and identify development activities to get there. The reasons are given to employing international experience in the process of developing professional standards for language teachers in Ukraine. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Canada
4485
China
42
France
3
Germany
61398
Greece
1
Ireland
4417227
Lithuania
1
Sweden
1
Ukraine
29921750
United Kingdom
14964239
United States
404934009
Unknown Country
29921749
Downloads
China
8479523
Germany
8479523
India
1
Lithuania
1
Russia
1
Switzerland
1
Ukraine
325643111
United Kingdom
1
United States
246352215
Unknown Country
484224907
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Mizhnarodni standarty.pdf | 456.02 kB | Adobe PDF | 1073179284 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.