Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі |
Authors |
Popova, Olena Volodymyrivna
Довженко, А.О. |
ORCID | |
Keywords |
вербальний вербальный verbal невербальний невербальный nonverbal ехо-вислів эхо-высказывание echo-statement рекламний дискурс рекламный дискурс advertizing discourse |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56413 |
Publisher | Видавець Лисенко В.Ф. |
License | |
Citation | Попова, О.В. Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі / О.В. Попова, А.О. Довженко // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Філологічні науки. - 2017. - Вип. 153. - С. 292-298. |
Abstract |
Стаття присвячена вивченню рекламного дискурсу, його різних форм та реалізації вербальної та невербальної складової в ньому. Подаються основні вербальні складники рекламного тексту, що несуть основну інформацію про продукт, що рекламується. Разом з тим, в залежності від різновиду реклами демонструються основні форми, яких набуває невербальний складник у рекламному дискурсі.
Стаття написана в рамках теми дослідження «Механізми впливу інститутів громадського суспільства на євроінтеграційні процеси в Україні» №15.01.10-02.16/18.ЗП. Статья посвящена изучению рекламного дискурса, его разных форм и реализации вербальной и невербальной составляющих в нем. Представлены основные вербальные конституанты рекламного текста, которые несут основную информацию о рекламируемом продукте. Вместе с тем, в зависимости от разновидности рекламы демонстрируются основные формы невербальной составляющей в рекламном дискурсе. Статья написана в рамках темы исследования «Механизмы влияния институтов гражданского общества на евро интеграционные процессы в Украине» №15.01.10-02.16/18.ЗП. The article is devoted to studying of an advertizing discourse, its different forms and implementation of verbal and nonverbal components in it. The main verbal constituents of the advertizing text which bear the main information on the advertized product are provided. At the same time, depending on a kind of advertizing the main forms of a nonverbal component in an advertizing discourse are shown. The article is written within the research topic “Mechanisms of Civil Society Influence upon Euro-Integration Processes in Ukraine” №15.01.10-02.16/18.ЗП. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ІФСК) |
Views
Argentina
1
Canada
215942
China
1
France
74928
Germany
934557277
Greece
34315461
Hungary
1
Ireland
135052552
Italy
1
Japan
1
Lithuania
1
Netherlands
74924
Singapore
1
Ukraine
239269996
United Kingdom
1170578577
United States
135052554
Unknown Country
1079079954
Downloads
Canada
1
China
161095
Finland
934557278
France
1170578573
Germany
60691638
India
1
Italy
1
Netherlands
1
Poland
1597049628
Romania
1
Russia
7
Singapore
1
Slovakia
193830
Ukraine
135052571
United Kingdom
2
United States
135052551
Unknown Country
1831810223
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Popova.pdf | 465.28 kB | Adobe PDF | 1570180106 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.