Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56487
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Методи дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем |
Other Titles |
Market research methods of automated information systems |
Authors |
Yarovenko, Hanna Mykolaivna
Титаренко, А.К. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-8760-6835 |
Keywords |
латеральне мислення латеральное мышление lateral thinking кластеризація кластеризация clustering нейронна мережа нейронная сеть neural network автоматизовані інформаційні системи автоматизированные информационные системы automated information systems |
Type | Article |
Date of Issue | 2011 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56487 |
Publisher | |
License | |
Citation | Яровенко, Г.М. Методи дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем [Електронний ресурс] / Г.М. Яровенко, А.К. Титаренко // Ефективна економіка. - 2011. - №6. - http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?operation=1&iid=590. |
Abstract |
В статті запропоновано застосування принципів латерального мислення для дослідження ринку автоматизованих інформаційних систем з метою оцінки вибору розробниками та користувачами інформаційних систем програмних продуктів. Для реалізації латерального зрушення обґрунтовано використання кластерного аналізу та нейронної мережі, застосування яких дозволить в залежності від певних компонент визначити відповідний сегмент ринку або визначити ті компоненти, які повинна мати система для її просування на певному ринку. Наведено приклад кластеризації та визначення сегменту. In the article the application of the principles of lateral thinking to explore the market of automated information systems to assess the choice of developers and users of information systems software products. To implement the lateral shift of using cluster analysis and neural network, which will allow, depending on the specific component to determine the appropriate market segment or to define the components that should be to promote the system in a given market. An example of clustering and determining segment. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
France
1
Germany
181073
Greece
1
Ireland
54922
Italy
1
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
893712
United Kingdom
447779
United States
10065886
Unknown Country
893711
Downloads
China
1
Denmark
181075
Germany
2
Ireland
1
Lithuania
1
Russia
1
Ukraine
7594681
United Kingdom
1
United States
10065886
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Yarovenko_Metody_doslidzhennia_rynku.pdf | 1.28 MB | Adobe PDF | 17841649 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.