Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56499
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Единство обучения и воспитания – основа подготовки высококачественных специалистов инженеров – строителей по развитию технического прогресса в строительстве |
Other Titles |
Unity of education and upbringing is the basis for training high-quality specialists of civil engineers on the development of technical progress in construction |
Authors |
Kryvenko, Larysa Volodymyrivna
Бризгалов, В.Р. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0002-7485-4346 |
Keywords |
технический прогресс строительство учебно–воспитательные задачи educational objectives construction тechnical progress |
Type | Article |
Date of Issue | 1985 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56499 |
Publisher | |
License | |
Citation | Кривенко, Л. В. Единство обучения и воспитания – основа подготовки высококачественных специалистов инженеров – строителей по развитию технического прогресса в строительстве [Текст] / Л. В. Кривенко, В. Р. Брызгалов // Повышение эффективности сельскохозяйственного строительства на основе механизации трудоёмких работ и сокращения затрат ручного труда : зб. науч. трудов республиканской научно-технической конференции / Полтавский инженерно – строительный институт. – Полтава, 1985. – Том 1. - С. 235-237. |
Abstract |
Единство процессов обучения и воспитания не означает что они не имеют своих специфических особенностей. Известно, например, что А. С. Макаренко писал: «Я считаю, что воспитательная область — область чистого воспитания — есть в некоторых случаях отдельная область, отличная от методики преподавания». Проблема обучения стояла во все времена очень остро. И не удивительно, поскольку именно от качества педагогики зависело и будет зависеть будущее наших следующих поколений. Это понимали многие умы на протяжении всей истории человечества. И поэтому выдвигали различные гипотезы: как учить, чему учить, как сделать учебу эффективнее и т.д. И хотя с каждым веком количество педагогических трудов увеличивается, но обучить человека, поставить его на ноги становиться все труднее с каждым годом. Unity of learning and education does not mean that they do not have their specific features. It is known, for example, Makarenko wrote: "I believe that the educational domain - the clean area of education - in some cases there is a separate region different from the methods of teaching." The problem of course was at all times very serious. And not surprisingly, since it depended on the quality of pedagogy and will depend on the future of our next generations. It is understood the minds of many throughout the history of mankind. And therefore put forward various hypotheses as to learn what to teach how to make learning more effective, etc. And although each century of pedagogical work increases, but teach a man to put his feet become increasingly difficult with each passing year. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
China
66386021
France
1
Germany
29528
Greece
1
Ireland
415206
Lithuania
1
Netherlands
4922
Singapore
1
Sweden
1
Ukraine
17417070
United Kingdom
9123741
United States
379708555
Unknown Country
946170111
Downloads
China
286332047
France
1
Germany
73
Ireland
415205
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
17417071
United Kingdom
9123742
United States
379708552
Unknown Country
2
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kryvenko_edinstvo_obychen_vospitaniya.pdf | 485.23 kB | Adobe PDF | 692996696 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.