Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56575
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України |
Other Titles |
Маркетинговые инновации в инновационной деятельности предприятий Украины Marketing innovations in the innovative activity of the Ukrainian enterprises |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
![]() Рудь, М.П. |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
маркетинг інновацій маркетинг инноваций marketing innovation інноваційний маркетинг инновационный маркетинг innovative marketing інноваційний проект инновационный проект innovation project інноваційний розвиток инновационное развитие innovative development |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56575 |
Publisher | Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Ілляшенко, С.М. Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України [Електронний ресурс] / С.М. Ілляшенко, М.П. Рудь // Ефективна економіка. – 2017. - №6. - Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626 |
Abstract |
В статті розглянуто роль маркетингу в управлінні інноваційним розвитком підприємства. Виявлено особливості використання маркетингового та технічного підходів до інноваційної діяльності підприємств. Виконано системний аналіз підходів до визначення ролі і місця маркетингу в інноваційній сфері.
Виконано аналіз практики застосування інструментів і методів маркетингу в інноваційної діяльності вітчизняних підприємств. Окреслено характеристики, що визначають специфіку сучасного інструментарію маркетингу інновацій. Намічено шляхи подальшого розвитку інструментів та методів маркетингу інновацій та їх практичного застосування в управлінні інноваціями. В статье рассмотрена роль маркетинга в управлении инновационным развитие предприятия. Определены особенности использования маркетингового и технического подходов к инновационной деятельности предприятий. Выполнен сыстемный анализ подходов к определению роли и места маркетинга в инновационной сфере. Выполнен анализ практики использования инструментов и методов маркетинга в инновационной деятельности отечественных предприятий. Очерчены характеристики, которые определяют специфику современного инструментария маркетинга инноваций. Определены пути дальнейшего развития инструментов и методов маркетинга инноваций и их практического применения в управлении инновациями. In the article the role of marketing in the management of enterprise’s innovative development is considered. The peculiarities of use of the marketing and technical approaches in enterprise’s innovative activity analysis are defined. Systems analysis of approaches aimed at defining the role and place of marketing in the innovative sphere is performed. The analysis of the practice of the marketing tools and methods usage at domestic enterprise’s innovative activity is performed. Characteristics that determine the specificity of modern tools of marketing of innovation are outlined. The further development of tools and methods of marketing of innovations and their practical application in the innovations’ management is planned. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views

1

1

1

1

17291

312784067

1

233571

2

625568134

1

2882

1

1

-2002561251

6995741

-2002561249

1253723097
Downloads

1

13

1

1

1

1

1

3

13

1

312784120

1

1253723101

65
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Illiashenko_Rud_Marketynhovi_innovatsii.pdf | 1.67 MB | Adobe PDF | 1566507323 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.