Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56706
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Актуальные проблемы управления инновациями
Other Titles Actual problems of management of innovations
Authors Bondarenko, Alla Fedorivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-8439-1787
Keywords innovative activity
management
innovative projects
инновационная деятельность
управление
инновационный проект
Type Article
Date of Issue 1997
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56706
Publisher Українська академія банківської справи Національного банку України
License
Citation Бондаренко, А.Ф. Актуальные проблемы управления инновациями [Текст] / А.Ф. Бондаренко // Вісник Української академії банківської справи. - 1997. - N 3. - C. 28-34.
Abstract Some aspects of the management of innovative activity. The issue is devoted to strategies of the operation of innovations under the conditions of competing market. It contains the problems of questions of organisation and function of innovation's market, process of creation and inculcation of innovation in production. The issue under consideration contains the problems of questions connecting with the organization of the innovation in the different fields and spheres of activity. Besides, the processes of the differentiation, diversification, modification and elimination of the production at the present stage of the activity ofproductive and market spheres are reflected in the issue. The purpose of the issue is explanation of the importance of innovative projects in production activity, showing to readers information about channels of the inculcation of innovations. The questions of profit's estimate of innovative projects taking into consideration main characteristics of the market of innovations are expounded in the logical sequence. The issue contains information about the main representatives of the environment of innovative market - sellers and purchasers, their interaction, possibilities ensuring the commercial deal Besides, the attention on the asymmetry of information about innovation's quality is emphasized in the article.
Деякі аспекти управління інноваційною діяльністю. Стаття присвячена стратегії роботи інновації в умовах конкуруючого ринку. Вона містить проблеми питання організації та функціонування ринку інновацій, в процесі створення і впровадження інновацій у виробництво. Крім того, в даній статті відображені процеси диференціації, диверсифікації, зміни та ліквідації виробництва на сучасному етапі діяльності продуктової та ринкової сфери. Мета статті - пояснення важливості інноваційних проектів у виробничій діяльності, показуючи читачам інформацію про канали впровадження інновацій. Питання оцінки прибутку на інноваційних проектів з урахуванням основних характеристик ринку інновацій викладені в логічній послідовності. Стаття містить інформацію про основних представників середовища інноваційного ринку - продавців і покупців, їх взаємодію, можливості забезпечення комерційної угоди.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БТ)

Views

China China
1
France France
13004
Germany Germany
25847729
Greece Greece
1
Ireland Ireland
397683
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2168
Singapore Singapore
25847727
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
3022418
United Kingdom United Kingdom
1515547
United States United States
82494017
Unknown Country Unknown Country
8

Downloads

China China
3
France France
1
Germany Germany
25847730
Ireland Ireland
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
20896832
United Kingdom United Kingdom
1515546
United States United States
25847726
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Bondarenko.pdf 792.17 kB Adobe PDF 74107843

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.