Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56799
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Оцінка інтенсивності цінової та нецінової конкуренції у банківському секторі |
Other Titles |
Score the intensity of price and non-price competition in banking sector |
Authors |
Карбо, С.
Гевара, Х.Ф. Хемфрі, Д. Маудос, Ж. |
ORCID | |
Keywords |
нецінова конкуренція банківська діяльність частка ринку non-price competition banking market share |
Type | Article |
Date of Issue | 2009 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56799 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Карбо С. Оцінка інтенсивності цінової та нецінової конкуренції у банківському секторі / С. Карбо, Х.-Ф. Гевара, Д. Хемфрі, Ж. Маудос // Банки та банківські системи країн світу / Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України". – Суми, 2009. – Т. 2.№ 2. – С. 4-17. |
Abstract |
У статті змодельовано банківський олігопольний розвиток з використанням цінової та нецінової конкуренції як
стратегічних змінних. Конкуренти можуть реагувати на зміни цін на депозитному та кредитному ринках, а
також (нецінових) філіальних частках ринку. Модель зображується за допомогою фактичних даних з Іспанії,
яка протягом 1986-2002 рр. ліквідувала процентну ставку і філіальні обмеження та встановила конкурентну
ставку, щоб зафіксувати збільшені частки ринку. Банки використовують процентні ставки та філіали як
стратегічні змінні, що змінюються з часом. The paper simulated bank olihopolnyy development using price and non-price competition as strategic variables. Competitors may react to changes in prices of deposit and loan markets, and and (non-price) market share of branches. The model is represented by the evidence from Spain, that during 1986-2002 he was eliminated interest rate and branch restrictions and established competitive bid to capture increased market share. Banks use interest rates and branches as strategic variables that change over time. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Germany
33004
Greece
1
Ireland
14704
Japan
2431363
Lithuania
1
Netherlands
654
Singapore
14319668
Ukraine
268511
United Kingdom
135564
United States
28639335
Unknown Country
268510
Downloads
Czechia
1
Germany
27
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
11167354
United Kingdom
1
United States
28639336
Unknown Country
46111322
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Karbo_ Otsinka.pdf | 701.74 kB | Adobe PDF | 85918043 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.