Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56874
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Development of the additional chargeable services for the clients with the help of the "intellectual" documents |
Other Titles |
Створення додаткових платних послуг для клієнтів банків за допомогою використання "інтелектуальних документів" |
Authors |
Moormann, J.
Vilkerling, K. |
ORCID | |
Keywords |
banking operations clients' process business process additional services intellectual documents банківські операції клієнтський процес бізнес-процес додаткові послуги інтелектуальні документи |
Type | Article |
Date of Issue | 2006 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56874 |
Publisher | Ukrainian Academy of Banking of the National Bank of Ukraine |
License | |
Citation | Murmann, J. Development of the additional chargeable services for the clients with the help of the "intellectual" documents [Text] / J. Murmann, K. Vilkerlinh / / Banks and banking systems. - 2006. - Vol.1. Of N 2. - P. 53-61. |
Abstract |
Most processes in banks are usually carried out product-driven and less customer-centered. With
neglecting a consistent alignment of the bank’s business processes with the processes of their customers,
most banks forgo the opportunity to gain competitive advantages. By providing Value-
Added Services (VAS) to customers banks can differentiate themselves from their competitors. This
paper presents and examines a new approach for developing value-adding services. These services
are based on customer processes and the usage of intelligent documents to provide added value to the
customers. The concept of intelligent documents is analyzed in detail and presented in conjunction
with the customer process ‘Death and inheritance’. We find that intelligent documents highly improve
the alignment of the banks’ business processes with the processes of their customers and reflect
the state of the art in banking. Despite some restrictions the advantages for both the banks and
their customers are vast and manifold. The expected reduction of the customer’s cost and effort in
terms of personal administration is significant. Due to increased customer satisfaction the probability
of winning the inheritors and bereaved as new customers and therefore the retention of the heritage
funds rises. By offering new services with partners the bank is able to generate additional income via
commissions. Moreover, printing, paper, and postage costs are brought down considerably, and
avoided media disruptions and transmission errors lower the costs as well. Більшість банківських операцій як правило значною мірою зоріє- нтовані на продукт, а не на клієнта. Ігноруючи послідовне поєд- нання власної діяльності з процесами своїх клієнтів, більшість банків втрачають можливість отримати конкурентну перевагу. У статті запропоновано та проаналізовано новий підхід для розробки додаткових послуг, які базуються на методах роботи з клієнтами та використанні “інтелектуальних документів” з метою надання додаткових послуг. Поняття інтелектуальних документів детально проаналізовано та представлено на прикладі питання оформлення спадку. Виявлено, що використання інтелектуальних документів позитивно впливає на врегулювання діяльності банку та клієнтських процесів, а також відображає технологічний рівень розвитку банківських операцій. Незважаючи на деякі обмеження, переваги цього методу як для банків, так і для їх клієнтів є очевидними. Значним є очікуване зниження витрат на обслуговування клієнтів. У зв’язку з підвищеним рівнем задоволення потреб клієнтів зростає вірогідність “завоювання” спадкоємців та осіб, що втратили родичів, як нових клієнтів; також рівень збереження коштів, пов’язаних зі спадком, зростає. Пропонуючи нові послуги, банк здатний генерувати додатковий прибуток за допомогою комісій. Більш того, очікується значне зниження витрат на друкування, папір та поштове обслуговування та зниження рівня помилок при передачі даних. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
1
China
1
France
1
Germany
38042
Ireland
19021
Lithuania
1
Singapore
1
Ukraine
439155
United Kingdom
220238
United States
4790424
Unknown Country
439154
Vietnam
2114
Downloads
Australia
1
China
38042
Germany
2113
Lithuania
1
Netherlands
1
Singapore
1
Ukraine
1317233
United Kingdom
1
United States
4790425
Unknown Country
1
Vietnam
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
moormann.pdf | 510.58 kB | Adobe PDF | 6147820 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.