Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56888
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | A bank customer analysis and mortgage services evaluation: implications of market segmentation policies |
Other Titles |
Аналіз клієнтів банків та оцінювання послуги іпотечного кредитування: наслідки політики сегментації ринку |
Authors |
Мілонакіс, Дж.
|
ORCID | |
Keywords |
банківський маркетинг bank marketing обслуговування іпотечного кредиту mortgage services сегментація ринку market segmentation профіль клієнта customer profil |
Type | Article |
Date of Issue | 2007 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/56888 |
Publisher | Українська академія банківської справи Національного банку України |
License | |
Citation | Мілонакіс, Дж. Аналіз клієнтів банків та оцінювання послуги іпотечного кредитування: наслідки політики сегментації ринку [Текст] / Дж. Мілонакіс // Банки та банківські системи. - 2007. - Т.2. - № 3. - С. 157-172. |
Abstract |
Мета даної наукової статті – дослідити фактори сегментації ринку, а також ставлення та думки клієнтів банків щодо позик на купівлю житла. За останній час ринок іпотечних кредитів Греції за-
знав щорічного підвищення відсоткової ставки. Науковці провели кількісне дослідження – структуроване анкетування 183 респондентів, що мешкають в регіоні Афін, яке показало позитивне ста-
влення до кредитування для купівлі першого основного житла та купівлі землі (серед 50% опитуваних). Забезпечення необхідною інформацією досліджувалося через особисте спілкування зі спеціалізованим банківським персоналом. Головний критерій вибору банків – вже існуюча співпраця з банком з прийняттям до уваги рекомендацій брокерів, агентів з нерухомості та юристів. The scope of this paper is to examine market segmentation factors, as well as, bank customer attitudes and beliefs towards housing loans. The Greek mortgage market has experienced great devel-opments in the latest years with high annual growth rates. Quantitative research was carried out by means of structured questionnaires with 20 items at a sample of 183 respondents in the area of Athens. Research found out that respondents are well-disposed towards house loans in order to purchase primary residence and half in order to purchase land. The required provision of information is searched through personal contacts with bank specialized staff. The primary criterion for bank selection is the existing cooperation with the bank, while recommendations by brokers, real estate contractors and lawyers are taken into consideration. Younger people are more well-disposed towards receiving financing for primary residence and land, while women are more positive towards buying land. Employees and existing clients, mainly higher education graduates, could be easily approached through direct mail techniques. Informational brochures could contain reference on the advantages of investing in real estate and the possibilities offered on financing for purchasing secondary residence. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БТ) |
Views
Australia
-1414709324
Belgium
1
Canada
226236967
China
234614839
Côte d’Ivoire
1
Finland
1
France
2
Germany
1654366467
Hong Kong SAR China
1
India
553933628
Ireland
1540998414
Italy
1
Lithuania
1
Mongolia
1
Netherlands
8394
Poland
1
Singapore
-377314826
Sweden
90224
Switzerland
1
Taiwan
1435563912
Ukraine
66127
United Kingdom
23982
United States
-327013791
Unknown Country
-888642422
Vietnam
208775
Downloads
Austria
1
Belgium
1
China
234614842
Czechia
1
Finland
1
Germany
1000220024
India
1
Ireland
31198515
Lithuania
1
Poland
-539677563
Taiwan
1
Ukraine
234614838
United Kingdom
41997
United States
-327013792
Unknown Country
-888642404
Vietnam
208776
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Analiz klientiv bankiv ta ozinuvannja poslugu ipotechnogo kredutuvannja naslidku polituku segmentazii runku.pdf | 492.76 kB | Adobe PDF | -254434760 |
A bank customer analysis and mortgage services evaluation implications of market segmentation policies.pdf | 233.42 kB | Adobe PDF | -254434760 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.